درختکاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود
کد خبر: 3885495
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

درختکاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: باید فرهنگ درختکاری به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل و همه با هم نسبت به نهال‌کاری و حفظ و حراست از منابع طبیعی اقدام کنیم.

فرهنگ درختکاری به یک فرهنگ عمومی در کردستان تبدیل شودبه گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیروز، 24 اسفندماه همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، همراه با استاندار و جمعی از مسئولان استان چندین اصله نهال را غرس کردند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این مراسم با تأکید بر اینکه فرهنگ درختکاری به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، اظهار کرد: باید همه با هم نسبت به نهالکاری و حفظ و حراست از منابع طبیعی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از درخت، از کاشت آن هم باارزش‌تر و مهم‌تر است، بر عدم تخریب و صیانت از اراضی ملی و طبیعی تأکید کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه کسانی که سبب تخریب پوشش گیاهی و قطع درختان می‌شوند، متخلف بوده و مرتکب گناه می‌شوند، بیان کرد: مسئولان باید با تخریب‌کنندگان منابع طبیعی برخورد کنند.

یادآوری می‌شود که این نهالکاری در زمینی پنج هکتاری در دامنه آبیدر و نهالکاری 20 هکتاری در تپه پیر چنار حسن‌آباد سنندج و 45 کیلومتری در ورودی و خروجی شهرهای استان با حضور مسئولان ارشد کردستان آغاز شد.

انتهای پیام
captcha