مساجد مهریز شناسنامه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3905381
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

مساجد مهریز شناسنامه‌دار می‌شوند

امام جمعه مهریز گفت: با توجه به تهیه بانک اطلاعات مساجد شهرستان باید برای هر مسجد یک شناسنامه جداگانه‌ای تهیه شود و در این شناسنامه تمام اطلاعات مسجد وجود داشته باشد.

مساجد مهریز شناسنامه‌دار می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز 27 خردادماه در دومین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با دستور کار تصمییم‌گیری در زمینه تدوین شیوه انتخاب هیئت امنای مساجد شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری مهریز اظهار کرد: با توجه به تهیه بانک اطلاعات مساجد شهرستان باید برای هر مسجد یک شناسنامه جداگانه‌ای تهیه شود.

وی ادامه داد: در این شناسنامه تمام اطلاعات مسجد از جمله مساحت و سبک معماری اسلامی و ایرانی مسجد، مشخصات هیئت امنای مسجد، کارکرد مسجد، تجهیزات عمده مسجد، بیمه مساجد و دیگر موارد لازم و ضروری تهیه و در این شناسنامه وجود داشته باشد و در ابتدای امر مساجد مهم شهرستان در اولویت قرار گیرد.

رضا زارع‌زاده، فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست گفت: هر مسجد علاوه بر شناسنامه، باید کارکردهای مختلفی داشته باشد و بر اساس آن کارکرد نسبت به انجام وظایف خود اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه کارکرد مساجد فقط برگزاری نمازهای یومیه و مراسم ختم و روضه‌خوانی نیست گفت: مساجد می‌توانند کارکردهای مختلفی از جمله سلامت و بهداشت، قضایی و حل اختلاف به گونه‌ای که یک شعبه شورای حل اختلاف در یکی از مساجد باشد، فضای مجازی و رسانه و دیجیتال در راستای تهیه و تولید اخبار فرهنگی، مذهبی و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی، گردشگری و ... داشته باشد.

محمدحسن زارعیان، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست با اشاره به تشکیل کارگروه علمی و مشورتی ساماندهی امور مساجد، زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان کرد: این کارگروه تاکنون نسبت به برگزاری جلسات متعدد اقدام کرده که از مهمترین خروجی این جلسات تهیه بانک اطلاعات مساجد شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرستان مهریز دارای 275 مسجد کوچک و بزرگ در 18 منطقه است که از این تعداد 94 مسجد در مناطق شهری و 181 مسجد در مناطق روستایی شهرستان قرار دارد.

زارعیان گفت: تمام اطلاعات مرتبط با مساجد از جمله تعداد امام جماعت و خادم مساجد، تعداد مساجدی که هیئت امنا دارند، تعداد پایگاه مقاومت بسیج و کانون فرهنگی و هنری مساجد به صورت تفکیکی برای هر منطقه شهری و روستایی مشخص شده است که این بانک اطلاعات می‌تواند یک منبع مهمی برای برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی در مساجد باشد.

انتهای پیام
captcha