به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابطعمومی بهزیستی، علیمحمد عطابخش، مدیرکل بهزیستی استان یزد اظهار کرد: با اتمام مهلت فراخوان و بارگذاری مدارک توسط متقاضیان تاسیس مراکز مثبت زندگی در سامانه ثبت و صدور پروانههای مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی کشور، کار بررسی صلاحیتهای عمومی و اختصاصی متقاضیان تاسیس این مراکز در یزد آغاز شد.
عطابخش با اشاره به استقبال خوب متقاضیان از تاسیس مراکز مثبت زندگی در استان یزد گفت: تعداد 212 نفر به صورت الکترونیک ثبتنام کردهاند که از این تعداد به 40 نفر از افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط مجوز داده میشود.
وی با بیان اینکه تمامی مراحل ثبت درخواست و تحویل مدارک به صورت الکترونیکی انجام شده است گفت: تمامی تقاضاها پس از تایید اولیه توسط اداره بهزیستی شهرستان مربوطه و دبیرخانه کمیسیون ماده 26 به کارگروه عملیاتی استان ارسال و پس از کسب نمره حد نصاب طبق شاخصهای تعریف شده، متقاضیان به کارگروه تخصصی جهت مصاحبه معرفی میشوند و در صورت تایید در کمیسیون ماده 26 استان جهت بررسی نهایی و اعلام نتیجه ارجاع میشوند.
مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به مصاحبه تخصصی متقاضیان طی دو مرحله گفت: در مرحله اول متقاضیان به سوالات تخصصی به صورت الکترونیکی پاسخ میدهند و در مرحله بعد معاونان و کارشناسان تخصصی بهزیستی به بررسی میزان آشنایی متقاضیان با وظایف، جامعه هدف و عملکرد سازمان، مهارتهای ارتباطی، سطح کلی سلامت روان، ویژگیهای خاص فردی، انگیزه خودباوری، روحیه تعاون و همکاری میپردازند.
وی در خصوص فعالیت این مراکز گفت: مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی؛ مراکزی غیردولتی هستند که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت از بهزیستی، مجموعهای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات ارائه میکنند.
انتهای پیام