بزرگداشت عیدغدیر محور فعالیت‌های فرهنگی در مهریز باشد
کد خبر: 3910793
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

بزرگداشت عیدغدیر محور فعالیت‌های فرهنگی در مهریز باشد

امام جمعه مهریز گفت: بزرگداشت عیدغدیر و دهه امامت و ولایت با برگزاری برنامه‌های مختلف جذاب و شرایط خاص کرونا باید محور فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گیرد.

بزرگداشت عیدغدیر محور فعالیت‌های فرهنگی در مهریز باشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز 25 تیرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با حضور جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار کرد: بزرگداشت عیدغدیر و دهه امامت و ولایت با برگزاری برنامه‌های مختلف جذاب و شرایط خاص کرونا باید محور فعالیت‌های فرهنگی شهرستان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه این عید بزرگ هنوز همانند سایر مناسبت‌ها در بین مردم نهادینه نشده لذا فرهنگ‌سازی برگزاری عیدسعید غدیرخم با همکاری مردم و تمامی علاقه‌مندان به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید جدی گرفته شود.

امام جمعه مهریز گفت: از اعضای تشکل‌های فرهنگی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود برای همکاری در آذین‌بندی معابر و انجام فعالیت‌های مناسب در راستای تبیین واقعه غدیر و فرهنگ‌سازی آن اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری ایجاد بانک اطلاعات مساجد شهرستان این امر را به عنوان یک اولویت دانست و تصریح کرد: تاکنون در این زمینه با برگزاری جلسه‌های مکرر اقدامات ارزنده‌ای صورت گرفته است.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به وظایف محوری این شورا اظهار کرد: خروجی جلسه‌های این شورا باید رفع مشکلات مردم و نسل جوان باشد.

وی با بیان اینکه شوراها به دلیل نوع ترکیب و حضور افرا برجسته می‌تواند در هر منطقه‌ای تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: ریل‌گذاری مسائل فرهنگی و اجتماعی توسط این شوراها صورت می‌گیرد و هر تصمیمی که در شورا گرفته می‌شود، باید بر حسب نیاز هر منطقه و با لحاظ کردن قوانین بالادستی و مقررات کشور باشد تا خروجی مناسبی داشته باشد.

رضا زارع‌زاده، فرماندار شهرستان مهریز نیز در این نشست با اشاره به اینکه مساجد هنوز کارکرد واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده اظهار کرد: مساجد فقط برای اقامه نماز نیست و باید محل برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و جذب جوانان باشد.

وی ادامه داد: باید با حضور مردم و جوانان و پیگیری لازم تمامی مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی شناسایی و نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود که تاکنون از سوی شورای فرهنگ عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه بانک اطلاعات مساجد اقدامات خوبی صورت گرفته است.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت هیات‌ها و تشکل‌های مردمی در فعال‌سازی مساجد خیلی موثر است یادآور شد: باید شورای فرهنگ عمومی با همکاری مردم برای رسیدن به اهداف مساجد اقدام شود.

انتهای پیام
captcha