راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» در یزد
کد خبر: 3916799
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» در یزد

صدا و سیمای مرکز یزد با ایجاد پویش «هر خانه یک حسینیه» و ترجمه نوحه‌های عزداران یزدی به پنج زبان زنده دنیا به استقبال ماه محرم می‌رود.

پویش «هرخانه یک حسینیه» در یزد راه‌اندازی شدبه گزارش ایکنا از یزد، صدا و سیمای مرکز یزد با تولید و پخش برنامه‌های مختلف به استقبال ماه محرم می‌رود.

شبکه یزد با پخش مجموعه مستند 15 قسمتی میراث ناملموس مربوط به مناسبت‌ها و مراسم‌ خاص محرم در یزد شامل مستندهای نخل برداری تفت، زیلو، قهوه یزدی، آبگوشت امام حسینی، اربعین و...، برنامه «بفرمایید روضه» به تهیه‌کنندگی محمدحسین ملک‌زاده به صورت سنتی و هر روز در دو بخش ساعت 8 صبح و ساعت 18:30 از روز اول محرم تا 13 محرم که بخش صبحگاهی به صورت همزمان از شبکه یزد و شبکه شما و بخش عصر گاهی از شبکه یزد، برنامه «اینجا خیمه‌ای برپاست» به تهیه‌کنندگی محمود فتوحی از ابتدای محرم به مدت 6 شب در منزل شهید محراب حضرت آیت‌الله شهید صدوقی شامل روضه خوانی، مقتل خوانی، پامنبری و سینه زنی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، برنامه «حسینیه ایران» از شب 6 محرم تا 13 محرم هر شب به مدت 3 ساعت عزاداری‌های مردم یزد را به تصویر خواهد کشید، سریال «شب دهم» و سینمایی‌های «حتی اگر شب باشد»، «رویای کبود»، «تیرباران»، «بیگانه با خود»، «مرد خاک»،  «گره سبز»، «بالا بلند»، «چتر عاشقی»، «روز واقعه» را از اول تا دهم محرم به‌روی آنتن شبکه یزد می‌رود.

معاونت صدا نیز با پخش برنامه «نخل ماتم» در ایام محرم از ساعت 18 الی 19:30به صورت زنده، برنامه «حسینیه ایران» از ساعت 21:40 الی 24 هر شب، برنامه اجتماعی «خیمه‌گاه» هر روز از ساعت 10:10 الی 11 و برنامه «محرم در یزد» پنجشنبه‌ها از ساعت 11 الی 11:30 به رسم و رسوم محرم دریزد میهمان مردم دارالعباده استان است.

معاونت خبر نیز با پوشش اخبار مرتبط با نحوه عزاداری‌ها، تولید گزارش در زمینه‌های نحوه عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مشارکت هیئات مذهبی در همدلی و مواسات، مشارکت هیئات در اطعام نیازمندان، اجرای طرح «هر خانه یک حسینیه» و پویش «پوشش عزاداری‌های مجازی» به استقبال ماه محرم امسال می‌رود.

معاونت فضای مجازی نیز با راه‌اندازی پویش «هرخانه یک حسینیه» و ترجمه 11 نوحه به 5 زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی و اردو به استقبال ماه محرم سال 1399 می‌رود.

انتهای پیام
captcha