روستاییان فاقد مسکن؛ در اولویت دریافت تسهیلات در خراسان شمالی
کد خبر: 3937317
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

روستاییان فاقد مسکن؛ در اولویت دریافت تسهیلات در خراسان شمالی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی از اعطای تسهیلات مسکن روستایی با اولویت ویژه به روستاییان فاقد مسکن در روستاها خبر داد.

روستاییان فاقد مسکن، در اولویت دریافت تسهیلات در خراسان شمالیعلی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حادثه سیل سال گذشته در کل کشور، خراسان شمالی به لحاظ تعداد واحدهای احداثی با بیش از شش هزار و ۴۵۰ واحد آسیب دیده، سومین استان بود که بازسازی این واحدها با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اجراست، اظهار کرد: از این تعداد، شش هزار و 380  واحد در مرحله اسکلت و دیوارچینی و بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ واحد نیز در مرحله نازک‌کاری هستند و با همت ستادهای بازسازی و زحمات مدیران و کارکنان شعب تاکنون بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی موفق به دریافت پایان کار شده‌اند.

محمدی گفت: در این مدت ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بلاعوض به مردم پرداخته شده است و همچنین ۵۰ هزار تن معادل یک میلیون پاکت سیمان به عنوان هدیه از سوی مقام معظم رهبری، به روستاها حمل و اهدا شده است.

وی همچنین با اشاره به احداث سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از محل طرح ویژه مسکن روستایی، گفت: در سال گذشته، مجموعا بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در روستاها ساخته و در مراحل پایانی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن در ادامه، خبر از پایش و استخراج خانوارهای فاقد مسکن در روستاها با هماهنگی معاون عمرانی استاندار داد و افزود: در این راستا مکاتباتی با فرمانداران انجام شده و فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغات محیطی در دستور کار قرار دارد تا با اولویت ویژه به افراد فاقد مسکن در روستاها تسهیلات ساخت مسکن اعطا شود.

محمدی همچنین از پیگیری استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استان و انجام مکاتبات با ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای سفر به استان به منظور طرح مسکن محرومان خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، گفت : بنیاد مسکن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر به جز شهر بجنورد است. این طرح در اسفراین کلنگ زده شده و در حال حاضر در مرحله ابتدایی است.

وی ادامه داد: همچنین زمین در شهرستان‌های شیروان، فاروج، تیتکانلو، گرمه و جاجرم تهیه شده است و برنامه ریزی برای ساخت واحدها در مجموعه‌های دو و سه طبقه با مشارکت مردم  انجام  میشود و نسبت به انبوه‌سازی این طرح موفق‌تر است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی درباره ساخت مسکن برای خانوار دارای دو معلول و بیشتر، بیان کرد: تاکنون ۱۸۹ واحد برای افراد مورد هدف ساخته و تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha