اشتغال ۲۳ درصد زندانیان غیرعمد در لرستان
کد خبر: 3944408
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
مدیرکل زندان‌های لرستان خبر داد:

اشتغال ۲۳ درصد زندانیان غیرعمد در لرستان

مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به نقش اشتغال در بازپروری زندانیان و اصلاح جامعه، گفت: در حال حاضر زمینه اشتغال ۲۳ درصد زندانیان لرستان فراهم شده است و این در حالی است که هدف‌گذاری ما در این حوزه ۵۰ درصد است.

ارسال شود//نقش کار در بازپروری زندانیان/ اشتغال ۲۳ درصد زندانیان غیرعمد لرستانبه گزارش ایکنا، عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان، چهارشنبه، ۱۰ دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره‌برداری از خط تولید نیمه صنعتی ماسک اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد و فراهم آوردن زمینه اشتغال ۱۰ نفر از زندانیان غیرعمد لرستان، اظهار کرد: با بهره‌برداری از خط تولید نیمه صنعتی ماسک در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی خرم‌آباد، ظرفیت تولید ماسک سه لایه در زندان‌های استان به بیش از هشت هزار عدد در روز افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران جدید تحول زندان‌ها، توسعه برنامه‌های اشتغال‌زا و مهارت‌آموزی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های در حال پیگیری است، تصریح کرد: اشتغال‌زایی مددجویان و محکومان محاکم قضایی موجب بازپروری زندانیان و اصلاح جامعه خواهد شد که بخش خصوصی می‌تواند در این راستا، نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

کشوری با اشاره به اینکه مقوله توسعه اشتغال به‌عنوان یک کلیت مهم در همه جوامع موضوعی چالش برانگیز و اساسی بوده چراکه ارتقای توان اقتصادی افراد از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های پایدار در نهایت می‌تواند به رشد اقتصادی یک مجموعه منتهی شود، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سازمان زندان‌ها به شکل مستقل و یا از طریق فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی توانست حوزه اشتغال را به شکل قابل توجهی توسعه و بستر اشتغال زندانیان غیرعمد را فراهم کند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به سند تحول دستگاه قضا، تصریح کرد: اهمیت بازپروری زندانی و فراهم کردن شرایط لازم برای اصلاح و جامعه‌پذیری او بسیار مورد توجه قرار داده شده است.

وی ضمن دعوت از بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای طرح‌های اشتغال‌زا در زندان‌ها، ادامه داد: رویکرد جدید قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده که همه زمینه‌های لازم نظیر نیروی انسانی و فضاهای فیزیکی مناسب را به‌منظور حضور کارآفرینان و صنعتگران برای اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی و تولیدی در دسترس دارد.

کشوری با اشاره به اشتغال ۲۳ درصدی زندانیان غیرعمد لرستان، ابراز امیدواری کرد: به‌زودی شاهد تحقق اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان محکوم در زندان‌های استان باشیم.

انتهای پیام
captcha