آمادگی آستان قدس رضوی در ثبت خاطرات و تجربیات کرونایی کادر درمان کشور
کد خبر: 3952430
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

آمادگی آستان قدس رضوی در ثبت خاطرات و تجربیات کرونایی کادر درمان کشور

با همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد و آستان قدس، خاطرات و تجربیات کادر درمان مشهد در دوران کرونا ثبت شد.

آمادگی آستان قدس رضوی در ثبت خاطرات و تجربیات کرونایی کادر درمان کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به‌نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد، علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، امروز ۱۸بهمن ماه، در مراسم تقدیر از شرکت‌کنندگان در طرح ثبت تاریخ شفاهی با موضوعی پاندمی کرونا، اظهار کرد: ثبت تجربیات و خاطرات کادر بهداشت و درمان در مواجهه با پاندمی کرونا اقدام ارزنده و ماندگاری بود که با مشارکت مرکز اسناد آستان قدس رضوی به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تجربیات و خاطرات پزشکان و کادر درمان ما در این روزهای کرونایی ارزش تاریخی داشته و ثبت آن برای انتقال به نسل‌های آینده ضروری است، عنوان کرد: پزشکان و پرستاران ما در مواجهه با کرونا با فداکاری‌های فراوان و از خودگذشتگی بسیار به بیماران کرونایی ارائه خدمت کردند، ثبت این رویدادها در تاریخ ضرورتی بود که با مشارکت آستان قدس رضوی انجام شد و البته همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: تاریخ ما را به قضاوت خواهد نشست، اما اینکه در آن روز اطلاعات واقعی و درست به دست پژوهشگران و محققان برسد، وظیفه‌ای است که امروز بر عهده ما است.

بیرجندی‌نژاد ضمن دعوت از پزشکان و پرستاران مشهدی که تجربیات و خاطرات ارزشمندی در جریان مواجهه با پاندمی کرونا دارند، خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان به ویژه پزشکان ما در این بحران با شجاعت و اقتدار ایستادند و با به خطر انداختن جان خود حافظ سلامت و جان هموطنانمان شدند، از این رو ثبت این فداکاری‌ها و رشادت‌ها در تاریخ وظیفه ما است.

محمدهادی زاهدی، مدیر مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم از ادامه یافتن پروژه تاریخ شفاهی با موضوع ثبت خاطرات و تجربیات کادر درمان در مواجهه با پاندمی کرونا خبر داد و اظهار کرد: در مرحله یک این طرح موفق شدیم با همراهی و همکاری سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرات پزشکان، پرستاران و خانواده شهدای سلامت مشهد را ثبت و ضبط کنیم و امیدواریم بتوانیم با همت و مشارکت پزشکان و پرستاران ایثارگر در سطح استان کار را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند توسعه بیشتر حتی در سطح کشور است، عنوان کرد: مدیریت مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این آمادگی را دارد که با مشارکت سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرات و تجربیات ارزشمند پزشکان و پرستاران سایر استان‌ها در مواجهه با کرونا را ثبت و ضبط نماید.

زاهدی ضمن تاکید بر اهمیت ثبت این تجربیات و رویدادها در این روزها گفت: ما همه‌گیری‌های زیادی را در تاریخ تجربه کردیم، اما از بسیاری از آن‌ها اطلاعات روشنی در دست نیست در حالی که همواره رجوع به تاریخ و استفاده از تجربیات گذشتگان می‌تواند چراغ راه برای آینده باشد.

مدیر مرکز اسناد آستان قدس رضوی در پایان ضمن قدردانی از حمایت سازمان نظام پزشکی مشهد، در اجرای این طرح، گفت: امیدواریم این همکاری منشأ خیر و برکات برای مردم ، کادر بهداشت، درمان و همچنین محققان و پژوهشگران در آینده باشد.

در این مراسم به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات از سه نفر از خانواده شهدای شرکت‌کننده در طرح ثبت تاریخ شفاهی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha