50 طرح ویژه دهه فجر در اشکذر به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 3952723
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹

50 طرح ویژه دهه فجر در اشکذر به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار اشکذر از افتتاح 50 طرح به مناسبت ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

50 طرح ویژه دهه فجر در اشکذر به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش ایکنا از یزد، هادی هادی‌نسب، فرماندار اشکذر، شب‌گذشته، 19 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 50 طرح عمرانی و صنعتی در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از اجرای طرح «هر روستا یک محصول» با عنوان روستای فاقد نیروی بیکار در این شهرستان خبر داد و گفت: اغلب روستاها در حوزه صنایع گیاهان دارویی مشغول به کار شده‌اند و برخی نیز در زمینه تولید نان خشک فعالیت دارند.

فرماندار اشکذر با اشاره به فعالیت 750 واحد گلخانه در وسعتی بالغ بر 500 هکتار، اشکذر را شهر گلخانه‌های استان یزد خواند و گفت: این شهرستان در تنوع کشت محصولات گلخانه‌ای جایگاه اول و در زمینه سطح زیر کشت، جایگاه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

هادی‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 115 واحد صنعتی، تولیدی، کشاورزی و بسته‌بندی در شهرستان فعال هستند و 18 هزار و 200 نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی یکی از مهمترین چالش‌های شهرستان اشکذر را نبود نیروی کار بومی دانست و گفت: به دلیل تعدد واحدهای صنعتی در سطح شهرستان، نیروی کار بومی لازم برای بکارگیری در حوزه‌های مختلف وجود ندارد، لذا واحدهای فعال ناچار به جذب نیروی کارگر ساده از سایر استان‌ها هستند که این امر آسیب‌های جدی اجتماعی و حتی مذهبی به دنبال خواهد داشت.

هادی‌نسب مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا را از دیگر چالش‌های این شهرستان برشمرد و افزود: وجود صنایع مختلف، قرار گرفتن در مسیر بادهای غالب از سوی دو شهرستان صنعتی اردکان و میبد از مهمترین این مشکل است.

علی‌اصغر حسینی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اشکذر نیز در این نشست از اجرای 60 برنامه ورزشی به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان خبر داد و گفت: یک باب زورخانه در روستای ابراهیم‌آباد که بزرگترین زورخانه استان محسوب می‌شود، با نام امام جعفر صادق(ع) احداث خواهد شد.

انتهای پیام
captcha