برگزیدگان طرح«انتخاب روستای قرآنی» در اردبیل معرفی می‌شوند
کد خبر: 3961215
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

برگزیدگان طرح«انتخاب روستای قرآنی» در اردبیل معرفی می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: برگزیدگان طرح روستا‌های قرآنی برای مشارکت در طرح ملی«انتخاب روستای قرآنی ایران» معرفی می‌شوند.

برگزیدگان طرح«انتخاب روستای قرآنی» در اردبیل معرفی می‌شوندحجت‌الاسلام و المسلمین عزیز صابر، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: با هدف تبیین نقش و اهمیت مساجد در ترویج آموزه‌های دینی، بزودی روستا‌های قرآنی استان برای مشارکت در طرح ملی«انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» معرفی می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، اظهار کرد: این طرح با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستا‌های استان، توسعه و ترویج و جریان‌سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه، تقویت هویت دینی و شبکه‌سازی فعالیت‌های قرآن و عترت در مناطق روستایی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی، چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن‏، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی(شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود، خادم، پیشکسوت و فعال قرآنی مورد نظر است، تاکید کرد: در این طرح رویداد قرآنی، موقوفه قرآنی، مسجد مجری طرح تلاوت نور، ضریب اثربخشی فعالیت‌های قرآنی در روستا(سبک زندگی، کاهش جرائم اجتماعی و بزهکاری) و برنامه‌های قرآنی روستا در سال‌جاری(مصوب شورای اسلامی روستا) بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام صابر، یاد آور شد: معیار سنجش در دو بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستا‌هایی است که در مباحث پژوهشی، تبلیغی، ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بوده و شاخص‌های تخصصی سه دسته، شامل شاخص آموزشی و پژوهشی، شاخص تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، با تأکید براینکه همکاری دهیاران در استان در این طرح بسیار مؤثر است، تصریح کرد: سامانه اینترنتی ayat.farhang.gov.ir برای ثبت اطلاعات روستا‌های قرآنی کشور در نظر گرفته شد و دهیاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح، اطلاعات خود را از طریق این سامانه بارگذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ درصد از کل جمعیت کشور در روستا‌ها ساکن هستند، افزود: به همین منظور ساماندهی تقویت و حمایت از فعالیت‌های دینی در روستا‌ها با نگاه مشارکتی آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام صابر، ضمن تأکید بر جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در بین اقشار مختلف جامعه بیان کرد: جهت‌دهی به فعالیت‌های قرآنی و همچنین استفاده از ظرفیت روستا‌ها در این بخش از دیگر اهداف اجرای طرح مذکور است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، خاطر نشان کرد: روستا‌های منتخب از حمایت‌های ویژه توسعه فعالیت‌های قرآنی و اهدای نشان ویژه و لوح افتخار برخوردار خواهد شد و از استعداد‌های قرآنی حمایت‌های مادی و معنوی می‌شوند.

گفتنی است؛ پس از ارزیابی اطلاعات جمع بندی شده در استان‌ها سه روستای منتخب همراه با انتخاب یک روستای برتر استان به دبیرخانه دائمی کشور معرفی خواهد شد تا از بین روستا‌های سراسر کشور برگزیدگان نهایی معرفی شوند.

انتهای پیام
captcha