ششمین همایش ملی «اسوه‌های صبوری» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3992831
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

ششمین همایش ملی «اسوه‌های صبوری» در کردستان برگزار می‌شود

همسر شهید علیمحمدی از دانشمندان هسته‌ای کشور از برگزاری ششمین همایش کشوری «اسوه‌های صبوری» در سالروز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان ترور در پردیس سینما بهمن سنندج خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، منصوره کرمی، همسر شهید علیمحمدی از شهدای هسته‌ای کشور امروز، دوم شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: انجمن دفاع از قربانیان ترور در سال 1386 با هدف حمایت از خانواده‌های ترور و کاهش درد و آلام خانواده شهدا و پایدار کردن امنیت و صلح در سطح جهان فعالیت خود را در سطح کشور آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه این انجمن با فعالیت‌ها و کارهای انجام گرفته خود در سال 91 موفق به دریافت مقام مشورتی سازمان ملل شده است، افزود: این انجمن با حضور خانواده شهدا هر ساله در نشست‌های سازمان ملل حضور یافته و از این طریق جهان را با وضعیت روحی و روانی و زندگی خانواده‌های شهدای ترور آشنا می‌کند.

این عضو انجمن دفاع از قربانیان ترور بیان کرد: با دریافت این مقام مشورتی و فعالیت‌ها و کارهای علمی و تحقیقی که در این انجمن صورت می‌گیرد و با اسناد و مدارک واقعی به جهانیان نشان دادیم که ایران نه تنها حامی تروریست نیست بلکه در این راه همواره شهید نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما در راستای اطلاع و آگاه شدن از اوضاع خانواده شهدای ترور همواره کارهای علمی و تحقیقی برروی این افراد انجام می‌دهیم و با برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و نگارش مقالات علمی این اطلاعات را به اطلاع مردم رسانده و نتایج این تحقیقات و نشست‌های علمی را از طریق بیانیه به سازمان ملل ارائه خواهیم داد.

کرمی از برگزاری ششمین همایش کشوری «اسوه‌های صبوری» در سالروز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان ترور در پردیس سینما بهمن سنندج خبر داد و گفت: استان کردستان یکی از استان‌هایست که روز به روز به تعداد قربانیان ترور آن افزوده می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش‌ها و نشست‌های در استان‌های کشور این است که هم مظلومیت شهدای ترور را نشان دهیم و هم به خانواده شهدا یادآوری کنیم که همیشه به یادشان و در کنارشان هستیم.

کرمی با اعلام اینکه در حال حاضر در کشور 17 هزار شهدای ترور داریم، یادآور شد: انجمن دفاع از قربانیان ترور در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های مختلف خود و اعلام آن به سازمان ملل بتواند صلح و امنیت را در جهان و کشور پایدار و تروریسم را منزوی کند تا دیگر جهانی بدون تروریسم را شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha