ششمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد
کد خبر: 4008616
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

ششمین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد برگزار شد

ششمین یادواره شانزده شهید دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با روایتگری، خاطره‌گویی، مداحی و راه‌اندازی موکب‌های سلامت و فرهنگی روز گذشته 5 آبان‌ماه برگزار شد.

یادواره شهدا جیرفت عنبرآباد دانشجویان

به گزارش ایکنا از کرمان، یادواره شانزده شهید دانشجوی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در محل معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با روایتگری، خاطره‌گویی، مداحی و راه‌اندازی موکب‌های سلامت و فرهنگی شامگاه روز گذشته 5 آبان‌ماه ششمین برگزار شد.

سید محمد میرعلی‌اکبری روایتگر سیره شهدا در این مراسم بیان کرد: روایت سیره شهدا حق‌الناس است‌. زیرا باید سر سفره شهدا درس بگیریم و از این که بهترین لحظات زندگیمان را در اختیار سفره شهدا گذاشتیم جای خرسندی است.

وی با اشاره به تبعات جبران ناپذیر جنگ نرم افزود: وقتی دشمنان برای جنگ عقیده و با برنامه‌ریزی برای سه کشور فارسی زبان با جمعیت میلیونی 163 شبکه طراحی و سالیانه هزینه‌های هنگفتی خرج این برنامه‌ها می‌کنند، جای تأمل است.

میرعلی‌اکبری با برشمردن برنامه‌های تلویزیونی که عقاید و کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند، گفت: سالیانه 66 میلیارد تومان هزینه راه‌اندازی شبکه‌هایی است که بخش فارسی زبان دارند و این یک هشدار فرهنگی است.

وی با این تعبیر که بايد فهمیده  لشکر خدا باشیم تا شیطان در برابر این نوع تفکر شکست بخورد، اظهار کرد: مهمترين علت این همه هزینه دشمن، هدف قرار دادن اخلاق و اسلام است. یادمان باشد تا اسلام و اخلاق باشد جنگ دشمن تمام ناشدنی است و به همین خاطر دشمنان درصدد هستند کشورهای اسلامی را از این ارزش‌ها تهی کنند.

میرعلی‌اکبری تصریح کرد: دشمنان بر این باورند که برای زمین‌گیر کردن ایران اسلامی و ارزش‌های ما یک راه وجود دارد و آن راه این است که مکاتب الهی را با برنامه‌ریزی به صورت محله به محله، دانشگاه به دانشگاه و خانه به خانه دنبال، و برنامه‌های ما را رصدکنند. و بخصوص یاد و خاطره شهدا را هدف قرار دهند. چرا که در یاد و خاطره شهدا مبانی مختلف گفته می‌شود.

این راوی ابعاد فرهنگی با بیان اینکه امنیت، آرامش و آسایش امروز به برکت خون 230 هزار شهید است، اظهار کرد: باید خون داد تا اسلام باقی بماند. زیرا دشمنان اذعان داشتند اسلام امام خمینی(ره) به مراتب تهدید جدی‌تری نسبت به کمونیست دارد. و می‌گویند علت این است که نگاه جدیدی در جهان ایجاد کرده است.

میرعلی اکبری بر پایی چنین مراسماتی را به دلیل نکات برجسته و ماندگار لذت بخش دانست و خطاب به دانشجویان دختر بیان کرد: حجاب را از زبان کسانی بیان می‌کنم که در آمریکا بزرگ شده‌اند و در سينمای هالیوود قدم برداشتند که به زنان‌ شیعه می‌گویند به خودتان افتخار کنید.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به نفوذ کلام رهبر معظم انقلاب گفت: تمام نگاه‌ها و تحلیل‌ها در جهان روی صحبت‌های رهبر معظم انقلاب هستند که باید قدردان باشیم.

وی از سیره شهدای دانشجو به نیکی یاد کرد و گفت: شهدای دانشجو سرآمد همه جوانب بودند. به طوری‌که نکات قابل تأملی را وصیت نامه‌هایشان ذکر کرده‌اند. که سرشاز از پیام است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

میرعلی اکبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: سرنوشت هر انقلابی که بهترین فرزندانش را هدیه می‌کند شیرین است  و در جواب کسانی که می‌‌گویند عده‌ای بردند و خوردند باید گفت، بچه‌های انقلاب به آیات قرآن عمل کردند. زیرا کسانی بودند که درس خواندند و به میدان عمل آمدند.

وی با بیان اینکه همه باید مواظب ایمانمان باشیم و مانند شهدا پای عقیده‌مان ایستادگی کنیم، گفت‌: اگر حاج قاسم سلیمانی از این کشور به آن کشور رفت دلیلش این بود که اجازه نمی‌داد دست دشمنان به ناموس کشورها برسد.

 

انتهای پیام
captcha