ادامه مذاکرات مستلزم رفع تحریم‌ها است
کد خبر: 4018090
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

ادامه مذاکرات مستلزم رفع تحریم‌ها است

امام‌جمعه عنبرآباد ادامه مذاکرات را مستلزم رفع تحریم‌های اقتصادی بیان کرد و افزود: دولت سیزدهم وارد میدان مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها شده است نه صرفاً مسایل هسته‌ای، از نگاه دولت کنونی مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

حجت‌الاسلام حمید بامری، امام‌جمعه شهرستان عنبرآبادبه گزارش ایکنا از کرمان حجت‌الاسلام حمید بامری، امام‌جمعه شهرستان عنبرآباد، امروز، 12 آذر ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات جدید پیش روی دولت گفت: براساس آمارها و نظرسنجی‌ها اکثریت مردم نه به آمریکا و نه به وعده‌های او هیچ اعتمادی ندارند و در عرصه خارجی، ایران انقلابی مهم‌ترین محور مقاومت است که بعد از هشت سال آمریکا را در غرب آسیا زمین‌گیر کرده ‌است.

وی افزود: امروز ایران انقلابی خواب‌های پریشان مثلث عبری عربی غربی را تبدیل به کابوس کرده‌ است و دولتی در ایران بر سر کار آمده ‌است که برجام را اولویت اول نمی‌داند و خوشبختانه اولویت دولت بر اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است.

بامری ادامه مذاکرات را مستلزم رفع تحریم‌های اقتصادی بیان کرد و افزود: دولت سیزدهم وارد میدان مذاکره و دیپلماسی برای رفع تحریم‌ها شده است نه صرفاً مسایل هسته‌ای، از نگاه دولت کنونی مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه مردم ایران حامی تعامل عزت‌مندانه‌ی با غرب هستند اظهار کرد: دولت مراقب باشد اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهاءیبدقولی خودش را بپردازد.

وی با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: ازجمله نیروهای انقلابی که در برابر استکبار و آمریکا مبارزات پیگیر و فعالی داشتند، دانشجویان و جنبش دانشجویی بودند اگر بخواهیم به‌عنوان نمونه عرض کنیم تظاهرات دانشجویان در شانزده آذر ۱۳۳۲ مخالفت دانشجویان با آمریکا در ماجرای کاپیتولاسیون در سال ۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸، اوج جریان جنبش دانشجویی در گام اول و گام دوم انقلاب است.

بامری مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی را دو انتظار اصلی از جنبش دانشجویی دانست و گفت: اگر این محقق شود می‌توان شاهد جریان‌سازی سیاسی و اجتماعی با محوریت این جنبش در کشور بود. اهتمام ویژه به آرمان پیشرفت علمی و اقتصاد مقاومتی، واقع‌بینی در آرمان‌خواهی، عمق بخشی در مطالبه‌گری و ارزش‌گرایی و واقع‌بینی از شاخصه‌های مهم جنبش دانشجویی است.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: انسانیت به جسم نیست بلکه انسانیت به روح است و این نکته را هم باید توجه کنیم که همه ما نسبت به کمک به معلولان جامعه مسئولیت داریم. بزرگ‌ترین پیام روز جهانی معلولان برای ما این است که معلولان را جدا از خود ندانیم و این روز تلنگری است به همه مسئولانی که شاید ناخواسته در هیاهوی امور روزمره این بخش مهم از جامعه را به فراموشی سپردند و از مشکلات ایشان غافل شده‌اند.

خطیب جمعه عنبرآباد با انتقاد از روند کند تغییرات مدیریتی در استان گفت: پهناورترین استان کشور، متأسفانه همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌برد و از دولت و شخص رئیس جمهور انقلابی انتظار می‌رود نسبت به تعیین تکلیف استانداری اقدام جدی بنمایند، چرا که با وجود این وضعیت، احساس می‌شود یک سستی و رخوتی در سیستم اداری و مدیریتی استان حاکم شده، بنابراین می‌طلبد که هرچه زودتر مردم این تغییر و تحولات را مشاهده کنند.

انتهای پیام
captcha