بهره‌مندی بیش از هزار خانوار مددجوی کمیته امداد از بیمه تأمین اجتماعی
کد خبر: 4053737
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
در خراسان‌جنوبی

بهره‌مندی بیش از هزار خانوار مددجوی کمیته امداد از بیمه تأمین اجتماعی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته هزار و ۳۳۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند.

سید رضا حسینی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان‌جنوبی، سیدرضا حسینی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، گفت: به‌منظور حمایت همه جانبه از مددجویان کمیته امداد و توانمند کردن آن‌ها، سال گذشته هزار و ۳۳۹ خانوار از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند که از این تعداد ۷۱۶ خانواده در قالب زنان سرپرست خانوار شهری و ۶۲۳ خانواده در قالب مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی هستند.

وی افزود: بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پس از رسیدن به سن ۵۵ سالگی در زنان و سن ۶۰ سالگی در آقایان و با پرداخت حداقل ۱۰ سال پرداخت حق بیمه می‌توانند از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی، مستمری بگیری و سایر مزایا نیز بهره‌مند شوند.

حسینی گفت: برای پرداخت حق بیمه‌ اجتماعی زنان سرپرست خانوار، سال گذشته بیش از ۴۶ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه بیمه‌های اجتماعی، اجرای صحیح قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر سرمایه‌گذاری در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش و تأمین پشتوانه اقتصادی برای این خانواده‌ها است.

انتهای پیام
captcha