اعزام 60 دانش‌آموز عشایر آذربایجان‌غربی به مشهد مقدس
کد خبر: 4070523
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

اعزام 60 دانش‌آموز عشایر آذربایجان‌غربی به مشهد مقدس

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان‌غربی گفت: 30 دختر و 30 دانش‌آموز پسر عشایر استان در بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر کشور در مشهد حضور دارند.

رقیه سامی، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان‌غربی رقیه سامی، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: امروزه دغدغه اصلی تمام مسئولان کشور باید ارتقا کیفی آموزش و پرورش باشد، چراکه زیربنای توسعه یک کشور، توسعه‌یافتگی آموزش و پرورش آن کشور است و توسعه‌یافتگی باید در پرتو و اجرای عدالت باشد.

وی افزود: بیست‌ویکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد مقدس برگزار می‌شود و این اردوها نماد همدلی، همراهی و انسجام ملی اقوام ایرانی در سایه  اجرای عدالت تربیتی است و اردوی تابستانی دانش‌آموزان عشایر با هدف اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آموزش مهارت‌های زندگی، نشاط و شادابی و پویایی در دانش‌آموزان، افزایش اعتماد به نفس و افزایش علقه‌های عاطفی، تحکیم وحدت و انسجام ملی، تمرین هم‌زیستی و احترام متقابل برگزار شود.

سامی بیان کرد: آذربایجان‌غربی همواره پیشتاز در دفاع از آرمان‌های انقلاب و زیست اجتماعی با وجود اقوام و ادیان متنوع بوده و نگاه اجمالی به کارنامه درخشان استان در حوزه دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب اسلامی همواره مبین این واقعیت است که اقوام ساکن این استان همواره در روزهای سخت در کنار هم بوده و با محور قرار دادن وفاق ملی در برابر بدخواهی‌های دشمنان صف محکمی را تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی عشایر زمینه مناسبی در جهت تعمیق وحدت و ایجاد تفاهم بین دانش‌آموزان فراهم می‌سازد و اسباب تحقق ساحت تربیت اجتماعی آن‌ها را مهیا می‌کند و به عنوان یکی از فرصت‌های ناب تربیتی محسوب شده و ما تلاش می‌کنیم که از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته بهره ببریم و در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت قدم برداریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: آموزش در کنار هم زیستن و فرا گرفتن آداب و رسوم سایر اقوام از مواردی است که در این اردوها تجربه می‌شود و علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان، برنامه‌های گردشگری، آموزشی، برنامه‌های متنوع و جشنواره بازی‌های بومی و محلی، جشنواره غذا، محفل انس با قرآن، شب فرهنگ ایرانی و بازدید از مکان‌های مختلف تاریخی و مذهبی و تفریحی برای آن‌ها اجرا می‌شود که نقش مهمی در شور و نشاطشان دارد.

وی گفت: بیست و یکمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر که از تاریخ 20 تیر لغایت 30 تیر ماه با حضور دانش‌آموزان عشایر 23 استان کشور در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد مقدس با هدف زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، تمرین زندگی و بودن در کنار هم با وجود تعدد قومیتی، تقویت روحیه تعاون و همبستگی، رفاقت و همدلی، مهارت‌آموزی و  آموزش مهارت‌های زندگی، آشنایی با فرهنگ‌ها و اقوام مختلف برگزار می‌شود.

سامی عنوان کرد: در این اردو 30 دانش‌آموز دختر و 30 دانش آموز پسر از دانش‌آموزان عشایری زیارت اولی، برگزیدگان مسابقات علمی، فرهنگی، قرآنی و ورزشی و  دانش‌آموزان برگزیده اخلاقی پسران همراه یک سرپرست و دو مربی و دختران همراه با یک سرپرست و دو مربی و دو همراه آقا در دو اردوی جداگانه به تمرین همبستگی و رفاقت خواهند پرداخت.

وی افزود: در سایه توجهات حضرت حق و با الهام از سند تحول دولت مردمی و تلاش و همت مضاعف مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش کشور اعتباری به مبلغ یک میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب و هزینه بین راهی دانش‌آموزان عشایر آذربایجان‌غربی اختصاص یافته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و فوق‌برنامه در زمینه سواد دیجیتال و رسانه، فضای مجازی، مشاوره و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته برای کنکور و ورود به دانشگاه از دیگر برنامه‌های این اردو محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی خبرنگاری، مجری‌گری، چادرزنی از جمله برنامه‌های هدفمند دیگری است که  در زمینه استعدادیابی و ورود به بازارکار و اشتغال در آینده و حرفه‌آموزی این دانش‌آموزان با همکاری سازمان دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان عشایر در نظر گرفته شده است.

سامی یادآور شد: جهت بررسی و تبادل نظر مسائل آموزش و پرورشی دانش‌آموزان عشایر و اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور روسای ادارات عشایری 23 استان از 25 تا 27 تیر ماه در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد حضور خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha