تشریح فعالیت‌های هفته پژوهش اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران
کد خبر: 4107637
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

تشریح فعالیت‌های هفته پژوهش اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران به تشریح فعالیت‌های هفته پژوهش در این اداره کل پرداخت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، سیدحسین درویشی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، امروز، ۲۶ آذرماه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح فعالیت‌های هفته پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: هفته پژوهش، فرصت مناسبی برای بررسی دستاوردها و چالش‌های فراروی حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا در سطح کشور و بخش‌های تحقیقاتی، سازمان‌ها و نهادهای گوناگون علمی به شمار می‌رود. 

وی از تدوین ۵۱ استاندارد شایستگی با مشارکت شرکای استانی حوزه مهارت خبر داد و افزود: امروزه دانش به یک عامل کلیدی در مدیریت موفق شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان تبدیل شده است و ارائه خدمات آموزشی بر اساس انواع استانداردهای آموزشی به‌طور فزایندهای به عنوان یک کسب و کار خدمت‌گرا شناخته می‌شود. 

درویشی تصریح کرد: با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، استاندارد آموزشی برنامه‌ریزی کنفرانس با ۲۶ استاندارد شایستگی حرفه در حال تدوین است. همچنین استاندارد آموزشی در صنعت ورزشی با ۲۵ استاندارد شایستگی حرفه با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در حال تدوین است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از خصیصه‌های مهم آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش بر اساس استانداردهای شایستگی شغلی است که تربیت نیروی کار ماهر برای بازار کار از یک سو و ایجاد فرصت شغلی با آموزش بر اساس استاندارد از سویی دیگر باعث ایجاد خلاقیت و در نتیجه شغل برای افراد می‌شود.

انتهای پیام
captcha