زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰‌ هزار‌ نفر نیروی کار‌ در سمنان فراهم است
کد خبر: 4149296
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰‌ هزار‌ نفر نیروی کار‌ در سمنان فراهم است

استاندار سمنان با بیان اینکه سمنان یک‌ استان دانشگاهی است و سطح سواد و سرانه دانشجو در استان از میانگین‌ کشوری بالاتر است، گفت: بر اساس برآوردهای صورت‌ گرفته‌ در حوزه‌ صنعت استان، زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰‌ هزار‌ نفر نیروی کار‌ مهیاست.

دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با استاندار سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، عصر روز گذشته، 30 خرداد در دیدار با عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه فراگیری مهارتهای تخصصی در کنار آموزشهای علمی و تئوری در دانشگاه‌ها، امری حائز اهمیت و  زمینه‌ساز اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: استان سمنان یک‌ استان دانشگاهی است و سطح سواد و سرانه دانشجو در استان از میانگین‌ کشوری بالاتر است.

ویادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت‌ گرفته‌ در حوزه‌ صنعت استان، زمینه اشتغال بالغ بر ۲۰‌ هزار‌ نفر نیروی کار‌ مهیاست.

هاشمی با اشاره به اینکه طرح‌ بورسیه صنعتی در‌حال حاضر در‌ خصوص پرورش دانشجویان‌ دارای مهارت ویژه اشتغال در واحد های صنعتی، در استان در حال اجرایی شدن است اظهار کرد: امروز نیاز داریم تا ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در حوزه دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در راستای آموزش و پرورش دانشجویان متخصص و دارای مهارت افزایش دهیم.

این مقام عالی استان متذکر شد: ارائه آموزشهای مهارتی ویژه جوانان در سطح روستاها نیز از دیگر مواردی است که‌ می‌تواند زمینه و بستر مهارت آموزی و آمادگی نیروی جوان روستایی را برای اشتغال فراهم سازد.

وی با بیان اینکه باید به بحث مهارت‌آموزی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای شود، افزود: باید سقف پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برداشته شود.

هاشمی افزود: دانشجویانی که وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌شوند باید مهارت را فرا بگیرند که در این راستا همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای و دهیاری‌ها در روستاها ضروری است.

عرفان خسرویان، رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز گسترش آموزش‌های مهارتی را از الویتهای مهم این دانشگاه دانست و گفت:  دولت سیزدهم بر اساس نیاز کشور، بر این مهم واقف است و تمام تلاش خود را  برای حمایت از رشته‌های مهارت‌محور فنی و حرفه‌ای معطوف کرده است.

وی حمایت استانداری از دانشگاه فنی و حرفه‌ای را خواستار شد و افزود: عضویت رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در شورای اشتغال استان می‌تواند در بحث اشتغال‌آفرینی فارغ‌التحصیلان این استان مؤثر باشد.

انتهای پیام
captcha