نامه صدها فلسطینی به عربستان: تسلیم فشارها برای سازش با اسرائیل نشوید
کد خبر: 4149685
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

نامه صدها فلسطینی به عربستان: تسلیم فشارها برای سازش با اسرائیل نشوید

صدها سیاستمدار و روشنفکر فلسطینی در نامه‌ای به مقامات رسمی عربستان سعودی از آنها خواستند تسلیم فشار آمریکا برای عادی‌سازی روابط ریاض با تل‌آویو نشوند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21، صدها سیاستمدار و روشنفکر فلسطینی در نامه‌ای به رهبران عربستان سعودی فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ریاض برای کشاندن آن به سمت عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را محکوم کردند.

در این نامه آمده است که پایبندی عربستان بر موضع آن در حمایت از آرمان فلسطین به نفع جایگاه منطقه‌ای و جهانی آن نیز خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه گفت که کشورش برای عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل تلاش می‌کند.

در نامه شخصیت‌ها و فعالان فلسطینی با اشاره به اعتماد و امید ملت فلسطین به موضع عربستان سعودی در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شرایطی که هنوز مساله فلسطین حل نشده است، گفت: تاریخ  و سیاست و مواضع عربستان سعودی همواره در حمایت از مساله نخست کشورهای عربی و مسلمانان طی دهه‌های گذشته تاکنون بوده است.

در این نامه آمده است: ما فشارهای آمریکا و اسرائیل بر عربستان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را محکوم می‌کنیم، زیرا آمریکا می‌خواهد به زبان حقوق مشروع فلسطینیان روند عادی‌سازی با این رژیم را پیش ببرد. 

امضا کنندگان این نامه از عربستان خواستند با توجه به جایگاه منطقه‌ای و دینی خود تسلیم فشارها برای سازش با رژیم اشغالگر نشود و افزودند: ملت‌های عربی پس از یک دهه چند دستگی و اختلاف به موضع یکپارچه‌ای از سوی کشورهای عربی در حمایت از حقوق فلسطینیان چشم دوخته‌اند. زمان آن فرا رسیده است که پرچم حمایت از آرمان فلسطین به دست حکام عرب بازگردد و نقشه‌های رژیم صهیونیستی برای تضعیف کشورهای عربی ناکام بماند.

انتهای پیام
captcha