راه‌اندازی مرکز مشاوره معنوی در مازندران
کد خبر: 4150038
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

راه‌اندازی مرکز مشاوره معنوی در مازندران

مدیرکل تبلیغات‌اسلامی مازندران از راه‌اندازی مرکز مشاوره معنوی در استان خبر داد و گفت: این مرکز به افراد مختلف ازجمله جرایم جایگزین و آسیب‌دیدگان فرقه‌ای خدمات مشاوره‌ای می‌دهد.

نشست مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، شنبه، سوم تیر به مناسبت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی‌دینی، در نشست مدیران سازمان تبلیغات اسلامی با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، ضمن بیان اهمیت تبلیغ و اطلاع‌رسانی‌ دینی با اشاره به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: با درایت و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی معماری شده است.

وی با عنوان اینکه تبلیغات اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از نکته‌های مورد توجه، مدیریت توقعات و انتظارات و انضباط در میدان فعالیت‌های فرهنگی است.

شریف‌تبار تصریخ کرد: فضای شهرها باید متناسب با مراسم‌های دینی و مذهبی باشد، همان‌گونه که مساجد در گام اول انقلاب نقش داشتند، باید در گام دوم نیز توجه ویژه ای به آن‌ها صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه تربیت و کادر سازی و ترویج گفتمان اولویت دار نظام مقدس جمهوری اسلامی از دیگر رویکردهاست، خاطرنشان کرد: باید به مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نظیر فعالان فرهنگی و تبلیغی، کانون‌های فرهنگی و غیره توجه کرد تا به کمک آن‌ها به مخاطبان دیگر دسترسی پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: تمام فعالیت‌های ما فقط متوجه قشر مذهبی نیست، بلکه همه اقشار را در نظر داریم، شناسایی گروه جهاد تبیین را از دیگر رویکردهاست، تلاش داریم با کمک همه فعالان فرهنگی و تبلیغی و هیئات مذهبی و شبکه هیئات مذهبی تصمیم سازی و سیاست‌های راهبردی را درپیش بگیریم.

شریف‌تبار با عنوان اینکه هیئت‌ها باید به نهاد اجتماعی تبدیل شوند، ادامه داد: هیئت‌ها می‌توانند در محرومیت زدایی و عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش آفرینی کنند و با توجه به هجمه‌های اخیر، هیئات پیگیر هیئت‌های دخترانه هستند.

مدیرکل تبلیغات‌اسلامی مازندران ادامه داد: توجه به الگوی سوم زن مسلمان از دیگر رویکردهاست، در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهضت پیشرفت بانوان در استان شکل گرفته است.

شریف‌تبار با اشاره به اینکه سال قبل ۱۶۰ نشست تبیین الگوی سوم زن مسلمان تشکیل شده است، افزود: در قالب مهرواره با نور دو هزار و ۴۰ بانوی فعال فرهنگی و اجتماعی و مذهبی در استان شناسایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت‌های قرآنی، آموزش‌های قرآنی از تربیت ۱۲ هزار مربی قرآنی، چهار هزار داور قرآنی خبر داد و گفت: توسعه محافل قرآنی، نشست‌های تدبر در قرآن از جمله برنامه‌ها است.

وی از کسب رتبه اول فعالیت‌های قرآنی در کشور خبر داد و گفت: ۹۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی در استان فعالیت دارد.

شریف‌تبار از راه‌اندازی مرکز مشاوره معنوی در استان خبر داد و گفت: این مرکز به افراد مختلف از جمله جرایم جایگزین و آسیب‌دیدگان فرقه‌ای خدمات مشاوره‌ای می‌دهد.

انتهای پیام
captcha