پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در لرستان رونمایی شد + عکس
کد خبر: 4155703
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در لرستان رونمایی شد + عکس

پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در آستانه ماه محرم، امروز، 26 تیرماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان رونمایی شد.

رونمایی پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ»به گزارش ایکنا از لرستان، پوستر سوگواره عاشورایی «چلچراغ» در آستانه ماه محرم، امروز، 26 تیرماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان رونمایی شد.

سلسله رویداهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی با موضوع تولید، انتشار و ترویج نهضت حسینی در قالب 16 دبیرخانه تخصصی همزمان با آغاز ماه محرم تحت عنوان «چلچراغ» در سطح استان لرستان آغاز به کار می‌کند.

هدف اصلی برگزاری این رویداد فرهنگ‌سازی و فرآیند خلق و تولید با موضوع امام حسین(ع) حماسه عاشورا، برگزاری و حفظ آیین‌های بومی عاشورایی و عزاداری امام حسین(ع) در استان لرستان است.

16 دبیرخانه تخصصی در این زمینه طراحی شده که هر موضوع در یک شهرستان با گستره استانی در محورهایی از قبیل عاشوراپژوهی، گرافیک و تصویرسازی، داستان‌نویسی، عکس و... فعالیت خواهند کرد که در این راستا دبیرخانه تخصصی کتاب، مقاله و داستان در شهرستان دورود، دبیرخانه تخصصی داستان‌نویسی در شهرستان دلفان، دبیرخانه تخصصی هنرهای تصویری در شهرستان بروجرد و دبیرخانه تخصصی عکس در شهرستان پلدختر فعالیت خواهند کرد.

دبیرخانه تخصصی مداحی و نوحه‌خوانی در معاونت فرهنگی و دبیرخانه تخصصی موسیقی و سرود در  معاونت هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیرخانه تخصصی نمایش‌های آیینی در شهرستان ازنا، دبیرخانه تخصصی شعر در شهرستان الیگودرز، دبیرخانه تخصصی خوشنویسی هم در شهرستان کوهدشت، دبیرخانه تخصصی سوگ‌سرایی در شهرستان رومشگان، دبیرخانه آواها و نواهای حسینی در اداره ارشاد شهرستان خرم‌آباد، دبیرخانه تخصصی گرافیک و تصویرسازی در شهرستان سلسله و دبیرخانه تخصصی قرآن و عترت در شهرستان دوره چگنی فعالیت خواهند داشت.

همچنین دبیرخانه تخصصی فعالیت‌های مسجد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، دبیرخانه تخصصی روایت‌‌های مردمی اربعین از سوی جبهه فرهنگی اجتماعی حوزه هنری و دبیرخانه تخصصی فضاسازی هیئت و تکایا نیز از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد و دبیرخانه تخصصی تولیدات تلویزیونی و پادکست از سوی صدا و سیمای مرکز لرستان فعالیت می‌کند.

آغاز به‌کار دبیرخانه‌های 16گانه تخصصی در 288 تیرماه همزمان با شروع ماه محرم، آخرین مهلت ارسال آثار نیز 20 مردادماه امسال خواهد بود، نتایج اولیه 10 شهریورماه امسال اعلام می‌شود. اختتامیه بخش‌های 16گانه جشنواره نیز 14 شهریورماه سال جاری و برگزاری اختتامیه متمرکز سوگواره عاشورایی «چلچراغ» نیز در 20 شهریورماه سال‌ جاری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha