زنده‌یاد محمدرضا راشد محصل 21 مهرماه تشییع می‌شود
کد خبر: 4174697
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

زنده‌یاد محمدرضا راشد محصل 21 مهرماه تشییع می‌شود

مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد محمدرضا راشد محصل، پژوهشگر و استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، جمعه ۲۱ مهر ساعت ۱۰ در بهشت رضا بلوک ۴۲ (قطعه نام‌آوران) برگزار خواهد شد.

محمدرضا راشد محصل استاد ادبیات فارسیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری زنده‌یاد محمدرضا راشد محصل، پژوهشگر و استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، جمعه ۲۱ مهر ساعت ۱۰ در بهشت رضا بلوک ۴۲ (قطعه نام‌آوران) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مراسم ترحیم این استاد فقید دانشگاه فردوسی روز شنبه ۲۲ مهر ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱ در مسجد غدیر باباعلی واقع در بلوار ارشاد برگزار می‌شود.

ساکت افزود: اطلاع‌رسانی در مورد برگزاری مراسم ترحیم دکتر راشدمحصل در دانشگاه فردوسی مشهد نیز طی روزهای آینده از طریق کانال‌های ارتباطی دانشگاه انجام خواهد شد.

محمدرضا راشدمحصل، نویسنده، پژوهشگر و استاد زبان و ادبیات فارسی، خردادماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در روستای افضل‌آباد ماژان از توابع خوسف بیرجند متولد شد و ۱۹ مهرماه ۱۴۰۲ در ۸۷ سالگی از دنیا رفت. او پس از طی دوره‌های عالی تحصیلی در سال ۱۳۵۳ مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی را گرفت.

راشدمحصل بیش از ۸۰ مقاله و کتاب نوشته است که از جمله کتاب‌های او می‌توان به «پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی»، «گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح»، «نشانه‌شناسی ادبی در کاربرد قرآن و حدیث»، «تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند»، «فارسی عمومی» (با همکاری دکتر بهنام‌فر و دکتر محمّدی)، «داستان گشتاسب در دو نگاه» (پیکره‌شناسی و دریافت‌های اجتماعی)، «نظارت بر تهیه و چاپ سه کتاب شاهنامه‌پژوهی و «خیّام‌شناخت و عطّارشناخت» (ویژه‌نامه‌های فردوسی، خیّام و عطّار) اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha