سازمان جهانی بهداشت ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد کرد
کد خبر: 4196239
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

سازمان جهانی بهداشت ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد کرد

رئیس سازمان جهانی بهداشت ادعاهای رژیم صهیونیستی را رد و اعلام کرد چنین ادعاهایی می‌تواند جان کارکنان این سازمان را به خطر بیندازند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، سازمان بهداشت جهانی اتهامات رژیم اشغالگر اسرائیل مبنی بر تبانی با حماس و «بستن چشم خود بر روی رنج اسرای اسرائیلی در نوار غزه» رد کرد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر این سازمان گفت: چنین ادعاهای نادرستی مضر هستند و می‌تواند جان کارکنان ما را که خود را برای خدمت به اقشار آسیب‌پذیر به خطر می‌اندازند، با مخاطره روبرو کند.


وی در شبکه «X» افزود که این سازمان به عنوان یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، بی‌طرف است و برای سلامت و رفاه همه تلاش می‌کند.

این اتهامات اسرائیل در سخنرانی مراو الون شاهار، سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل در ژنو در جریان نشست هیئت اجرایی سازمان جهانی بهداشت دیروز پنجشنبه مطرح شد.

وی  حماس را متهم کرد که کل منطقه غیرنظامی در نوار غزه را به عنوان بخشی از یک استراتژی عمدی، نظامی کرده است و مدعی شد: اینها حقایق غیرقابل انکاری هستند و سازمان بهداشت جهانی چندین بار آنها را نادیده گرفته است. این بی‌کفایتی نیست، بلکه تبانی است.

رژیم صهیونیستی این سازمان را به نادیده گرفتن شواهدی که نشان می‌دهد حماس از بیمارستان‌های نوار غزه برای اهداف نظامیاستفاده می‌کند، متهم کرد.

از آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه و عملیات طوفان الاقصی، ارتش این رژیم یک کارزار سیستماتیک و وحشیانه را علیه بیمارستان‌های نوار غزه به‌ویژه در مناطق شمالی به راه انداخته است که منجر به نابودی کامل آن‌ها شده است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه، علاوه بر ویرانی‌های عظیم و فاجعه انسانی بی‌سابقه، منجر به کشته شدن 26083 فلسطینی و مجروح شدن 64487 نفر شده که بیشتر آنها کودک و زن بودند.

انتهای پیام
captcha