منتخبان مجلس با جدیت وارد عرصه کار و تلاش شوند
کد خبر: 4204160
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

منتخبان مجلس با جدیت وارد عرصه کار و تلاش شوند

امام جمعه یزد گفت: افرادی که توسط مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند، اکنون باید با جدیت وارد عرصه کار و تلاش و خدمتگزاری به مردم شوند.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 18 اسفندماه در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که روزه بر شما واجب شده تا به نقطه متقی شدن برسید و به نقطه مقصود نمی رسیم مگر اینکه با تقوا بوده و از گناه پرهیز کنیم و از پروردگار متعال اطاعت کنیم.

امام جمعه یزد از ماه رمضان به ماه مهمانی خدا یاد کرد و ادامه داد: رسول خدا(ص) و ائمه معصومان(ع) در مورد ماه رمضان احادیث و روایاتی دارند که معروف‌ترین آنها خطبه پیامبر اکرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان است.

آیت الله ناصری یادآور شد: خداوند متعال در یک سال ماهی را قرار داده که بتوانیم در این یک ماه، 11 ماه گذشته خود را جبران و نیروی معنوی برای گذران ماه های آینده دریافت کنیم و از آنجا که بندگان در این ماه مهمان خداوند هستند و از آنجا که عظمت این میزبان بی حد و اندازه است، بنابراین لطف و مرحمت بیشتری به مهمان خود دارد.

وی ادامه داد: خداوند متعال خود فرموده که لطف خود را در این ماه بر شما ارزانی می‌دارم بنابراین باید به نحوی عمل کنیم که مورد عنایت خدا قرار بگیریم و در مناجات شعبانیه به آنچه که مؤمنان باید متخلق به آن باشند، اشاره شده است.

خطیب جمعه یزد، دوری از کینه نسبت به بندگان خدا، پاکی از گناه و توبه و استغفار، صله ارحام، شفقت و مهربانی نسبت به همنوعان، دستگیری از ایتام و نیازمندان و ... را از جمله ویژگی‌هایی دانست که مؤمنان باید برای ورود به ماه مبارک رمضان در خود تقویت کنند.

آیت‌الله ناصری به بیان مزیت‌های ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها و تشریح روایات، آیات و احادیث پرداخت و گفت: همه باید تلاش کنیم تا از فیوضات ماه مبارک رمضان به بهترین نحو ممکن بهره بگیریم و ماهی متفاوت از سایر ماه‌ها در زندگی خود ثبت کنیم. اگر به بزرگی و عظمت خدا پی ببریم و در این زمینه معرفت پیدا کنیم، آنگاه ما نیز همچون ائمه اطهار(ع) در برابر این عظمت و بزرگی تعظیم و حق بندگی خود را ادا می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات هفته گذشته اظهار کرد: مردم استان یزد از جمله مردمی بودند که حضوری پرشور در این انتخابات داشتند و نیمی از مردم واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند و این حضور در مقابل آن هجمه‌ها و توطئه‌ها و منفی‌بافی‌ها و دروغ سرایی‌هایی که دشمن داشت، بی‌نظیر بود.

وی بیان کرد: حفظ نظام و تقویت نظام از اوجب واجبات است و مردم به این واجب الهی عمل کردند و به قرآن و اسلام لبیک گفتند. این حضور ارزشمند مردم و همه اموری که در نظام اسلامی انجام می‌شود، چون با خدا و پیغمبر و ولی خدا در ارتباط است، همه در راستای لبیک به اسلام و قرآن است.

ناصری با بیان اینکه مشارکت انتخابات مجلس در دنیا میانگین بین 30 درصد است، افزود: مشارکت مردم ایران به طور میانگین 44 درصد بوده که این عدد قابل قبولی است هر چند که عده‌ای با کوتاهی و غفلت، ضرر کردند و اسیر برخی شعارها و غفلت زدگی‌ها شدند. البته ممکن است تقصیر ما نیز باشد که آن تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب را انجام ندادیم تا اینها را به این تکلیف، آگاه کنیم.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین میزان مشارکت برای استان‌ها و مناطق کمتر برخوردار بوده و کسانی که در مسیر آگاه سازی مردم اقدام نکردند، اقدامشان مورد رضایت خدا، امام و رهبری و شهدا نیست.

آیت الله ناصری در مورد افرادی که با انتخاب و رأی مردم وارد مجلس شدند نیز عنوان کرد: چه افرادی که داوطلب شدند و رأی نیاوردند و چه کسانی که رأی آوردند، بدانند که همه برای رضای خدا حرکت کردید و اگر در این مسیر نیت پاک و خدایی داشته‌اید، اکنون نیز در کنار هم باشید. اگر برای خدا و رضای خدا، اسلام و حکومت اسلامی حرکت کرده اید، یأس و نا امیدی و رقابت نادرست و کدورت از یکدیگر را کنار گذاشته و با رفاقت کنار یکدیگر قرار بگیرید و به انقلاب و مردم و اسلام خدمت کنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر رضایت خدا و امام زمان(عج) را مدنظر دارید، تا هر اندازه که توفیق پیدا کرده‌اید، شاکر خدا باشید و به توطئه‌های دشمنان توجه نشان ندهید و با یک ید واحد برای اسلام و بندگان خدا کار کنید و بدانید که کار برای خدا اختلاف و دشمنی ندارد. اگر افرادی حساسیت‌های حزبی و مسائل مادی داشته و دارند و با این اهداف وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدند، طبیعی است که اکنون کینه‌ورزی کنند که اینها باید خود و هدف و نیات خود را اصلاح کنند.

آیت الله ناصری تأکید کرد: افرادی هم که رأی آوردند، با جدیت به کار و خدمت به مردم بپردازند و به رهنمودهای رهبری دقت و از مجادله و اختلاف دوری کنند و وظایف و مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خود را مدنظر قرار دهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولان فرهنگی استان یزد در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مسئولان فرهنگی و سیاسی و نظامی و انتظامی برنامه ریزی کنند تا فضای شهر در ماه مبارک رمضان تحت تأثیر گردشگران قرار نگیرد و به نحوی برنامه ریزی شود که حرمت ماه رمضان حفظ شود.

ناصری ادامه داد: هم از لحاظ حفظ حجاب هم از نظر خوردن و آشامیدن باید حرمت این ماه حفظ شود و علاوه بر آن، هویت و اصالت مذهبی شهر مورد توجه باشد و باید به نحوی برنامه ریزی شود که هم بحث گردشگری و هم حرمت ماه رمضان حفظ شود.

امام جمعه یزد در مورد مساجد در ماه رمضان نیز بیان کرد: مردمی که به مسجد می‌روند باید از حضور در مساجد لذت ببرند بنابراین هیئت امنای مساجد و ائمه جماعات به آبادی، نظافت، نشاط و تنوع برنامه‌ها، برنامه ریزی و تلاش کنند تا مساجد به عنوان خانه‌ خدا، در ماه مهمانی خدا مهیای میزبانی از بندگان خدا باشد.

وی در مورد تأمین مایحتاج زندگی مردم نیز تصریح کرد: مسئولان گرانی را مهار کنند و بازاریان نیز مراعات حال مردم را داشته باشند و مسئولان نظارتی نیز از گرانفروشی جلوگیری کنند و همه دست به دست هم بدهند تا به مردمی که از نظر مالی ضعیف‌تر هستند، فشار وارد نشود.

آیت الله ناصری همچنین بر رسیدگی به امور فقرا نیز تأکید کرد و گفت: هم مردم و هم مسئولان با حفظ شخصیت این افراد به آنها کمک کنند و از آنها دستگیری کنند که این امر مورد رضایت و خشنودی خداست.

انتهای پیام
captcha