اعلام ويژه‌برنامه‌های مراسم ليالی قدر در آستان حضرت عبدالعظيم(ع)
کد خبر: 4207334
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵

اعلام ويژه‌برنامه‌های مراسم ليالی قدر در آستان حضرت عبدالعظيم(ع)

ويژه‌برنامه‌های مراسم احیای ليالی قدر در آستان حضرت عبدالعظيم ‎الحسنی(ع) اعلام شد.

اعلام ويژه‌برنامه‌های مراسم ليالی قدر در آستان حضرت عبدالعظيم(ع)به گزارش ایکنا به نقل از پايگاه اطلاعرسانی آستان حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع)، حجتالاسلام عرفاتی، معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: زائران و مؤمنان خداجو همه ساله در ايام ماه رمضان و به ويژه ليالی پربركت قدر با حضور گسترده در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) به مناجات و راز و نياز با پروردگار متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) میپردازند؛ ازاین‌رو سعی شده در تدارک ویژهبرنامههای این ایام، بخشهای آستان با تمام ظرفیت بهترین خدمات را به عاشقان آلالله(ع) ارائه کنند.

وی افزود: ويژهبرنامههای مراسم احيای ليالی قدر در مصلای امام علی(ع) آستان حضرت عبدالعظيم(ع) از ساعت 21:30 آغاز و در ساعت 1:30 بامداد پایان میپذیرد.

معاون امور علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار کرد: مراسم معنوی شبهای قدر، با تلاوت قرآن كريم از سوی قاريان ممتاز و بینالمللی آغاز و با قرائت دعای جوشن كبير و مرثیهسرایی با نوای محمدرضا غلامرضازاده، احمد زينالعابدين فرد در شب نوزدهم، حمید رمضانپور و امیر نعیمی در شب بیست و یکم و حسن شالبافان در شب بیست و سوم ادامه خواهد يافت.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم سخنرانی و احيا ازسوی حجتالاسلام مسعود عالی، حجتالاسلام سیدعلی قاضیعسکر و آیتالله حسینی خراسانی به ترتيب از نخستين شب تا سومين شب نورانی قدر از ديگر برنامههای ليالی قدر در آستان حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) خواهد بود.

عرفاتی با اشاره به برنامههای حرم مطهر در ایام ماه رمضان یادآور شد: همان‌گونه که قبلاً نیز به اطلاع زائران گرامی رسیده است، ویژهبرنامه ترتیلخوانی قرآن کریم هر روز ظهر بعد از نماز ظهر و عصر در مصلای امام علی(ع) همراه با پخش زنده از شبکه تهران، مناجاتخوانی نیمه‌شب در مسجد جامع آستان و سخنرانی حجتالاسلام قاضیعسکر، تولیت آستان نیز هر روز پس از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) در ماه رمضان برگزار شده و تا پایان ماه میهمانی خدا برقرار خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: مراسم ليالى قدر حرم مطهر به‌صورت مستقيم از شبکه تهران سیما و رادیو تهران و همچنين، پايگاه اطلاعرسانی آستان حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.

همچنین، روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با صدور اطلاعیهای، ملاحظات برگزاری مراسم لیالی قدر این آستان را اعلام کرد. ازآنجاکه هدف خادمان مردم در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) تأمین خدمات مطلوب همراه با امنیت ایمنی و ایجاد فضائی آکنده از معنویت برای زائران و مجاوران است، توجه شهروندان گرامی را به این نکات مهم جلب میکند:

1 ـ  با توجه به اجرای طرح ترافیکی و ایجاد محدودیت در تردد خودروها جهت تشرف به حرم، از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنید.

2 ـ یادآور میشود پس از پایان مراسم، مترو تا زمان حضور مسافران فعال خواهد بود.

3 ـ در صورت ضرورت استفاده از وسیله نقلیه شخصی، قبل از رسیدن به محدوده حرم مطهر، خودروی خود را در پارکینگهای آماده شده ازسوی شهرداری، پارک کنید.

4 ـ با عنایت به مشخص بودن مداخل ورودی ویژه آقایان و بانوان، چنانچه تمایل حضور در مراسم را به صورت خانوادگی دارید، قبل از ورود به داخل صحنها در محلهای ویژه خانوادگی در اضلاع جنوبی و شرقی آستان مستقر شوید.

5 ـ  لطفاً و اکیداً از به همراه داشتن لوازم اضافی و ممنوعه مانند زیرانداز بزرگ، گاز پیک‌نیک، اقلام خوراکی حجیم، فلاسک آب و چای، کلاه کاسکت، کولهپشتی، لوازم برقی و الکترونیکی غیر قابل کنترل و امثال آن خودداری کنید؛ زیرا ورود این‌گونه اقلام به داخل آستان ممنوع است.

6ـ با عنایت به ممنوعیت توزیع نذورات، از آوردن موارد نذوراتی خودداری شود و همچنین، غیر از نقاط و اماکن صد در صد قابل اعتماد، از دریافت نذورات و مواد خوراکی نذری نیز پرهیز کنید. با توجه به لزوم استفاده از چادر در آستان برای بانوان گرامی، همراه داشتن چادر الزامی است و به همراه داشتن وسایل شخصی مانند کتب ادعیه، قرآن کوچک، مهر نماز و ویلچر برای بیماران و افراد ناتوان مورد تأکید است.

7 ـ برای انتخاب مسیر محلهای استقرار و اطلاع از محلهای ارائه خدمات به زائران به تابلوهای راهنمای نصب شده در مسیرها، صحنها و رواقها دقت نظر داشته باشید.

 

انتهای پیام
captcha