عامل قرآن سوزی سوئد را به مقصد نروژ ترک کرد
کد خبر: 4207477
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶

عامل قرآن سوزی سوئد را به مقصد نروژ ترک کرد

«سیلوان مومیکا» عامل قرآن سوزی در سوئد برای درخواست پناهندگی به نروژ عزیمت کرد.

به گزارش ایکنا، شبستان به نقل از الجزیره نوشت: «سیلوان مومیکا» عراقی تبار مقیم سوئد که سال گذشته با حمایت پلیس سوئد در چند مکان مختلف به قرآن کریم توهین کرده بود، اعلام کرد که سوئد را برای درخواست پناهندگی به نروژ ترک کرده است.
 
عزیمت وی به نروژ به دلیل لغو مجوز اقامت او در سوئد صورت می‌گیرد، به طوری که دادگاه مهاجرت سوئد ماه گذشته تصمیم اخراج او را که در اکتبر سال گذشته صادر شده بود، تأییدکرد.
 
سیلوان مومیکا، مسیحی که سال‌ها در سوئد پناهنده بود، سال گذشته بارها قرآن را سوزاند که این مسئله موجی از خشم را در جهان اسلام برانگیخت.
 
این پناهجوی عراقی به خبرگزاری فرانسه گفت: برای درخواست پناهندگی وارد نروژ شده است.
 
 وی افزود: سوئد را به دلیل آزار و اذیت نهادهای دولتی ترک کرده است.
 
این عامل قرآن سوزی گفت: از زمان صدور حکم اخراجش، سوئد به تهدیدی برای وی تبدیل شده است.
 
سیلوان مومیکا  با اشاره به درخواست ماه گذشته عراق مبنی بر استرداد وی، افزود: آزادی بیان وحمایت از حقوق بشر در سوئد یک «دروغ بزرگ» است.
 
سوئد در تابستان سال گذشته شاهد حوادث متعددی بود که طی آن در مقابل سفارت‌خانه‌های کشورهایی از جمله عراق و ترکیه به قرآن اهانت شد که اعتراضات گسترده‌ای را در جهان اسلام برانگیخت و برخی کشورها به احضار دیپلمات‌های سوئدی اقدام کردند.
 
 این حوادث، دانمارک را بر آن داشت تا قانونی را تصویب کند که سوزاندن قرآن را جرم انگاری می‌کند، در حالی که در ژوئیه ۲۰۲۳، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا پیش نویس قطعنامه‌ای را که توسط مراکش ارائه شده بود، تصویب کرد که همه نوع خشونت علیه افراد را به دلیل اعتقادات مذهبی و کتاب‌های مقدس‌شان و اماکن مذهبی مغایر با قوانین بین المللی به شمار می‌آورد.
انتهای پیام
captcha