آیین وداع با ماه رمضان در یزد برگزار شد
کد خبر: 4209738
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲

آیین وداع با ماه رمضان در یزد برگزار شد

آیین وداع با ماه مبارک رمضان با عنوان «خداحافظ رفیق...» با حضور اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزاده سید جعفرمحمد(ع) یزد برگزار شد.

آیین وداع با ماه رمضان در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، آیین وداع با ماه مبارک رمضان با عنوان «خداحافظ رفیق...» با حضور اقشار مختلف مردم در جوار مضجع شریف امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) یزد برگزار شد. 

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد در منبر وعظ این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: همه عالم مظهر تجلی خداوند تعالی است ولی گاهی ذات اقدس الهی به صورت خاص در زمان و مکان و افراد تجلی کرده است. لذا هرگاه خداوند عزوجل در انسان تجلی خاص کند، امام معصوم و حجت خدا که منزه از هر عیب و نقص است، پدیدار می‌شود. تجلی خداوند در مکان، کعبه و مشاهد مشرفه و مساجد است که در این مکان‌ها دعا مستجاب و البته احکام خاص خودش دارد و از هر رجس و پلیدی دور نگه داشته شده است. اما تجلی خداوند در زمان، شب‌های جمعه، عید فطر و ماه مبارک رمضان می‌شود و این ماه را کریم و معصوم از هر نجاست متصف زمانی دانسته و به همین سبب معنویت انسانها در این ماه بیشتر می‌شود. 

مسئول هیئت انصار ولایت یزد به ارتباط امام معصوم و ماه مبارک اشاره و بیان کرد: هرکس با ماه رمضان المبارک بیشتر سنخیت پیدا کند، معصومیت بیشتری به‌دست می‌آورد و از آنجا که حجت الهی هم امامِ زمان است و هم امامِ مکان و بین امام معصوم و مکان‌های شریف سنخیت و شباهت بالایی است، بالتبع علقه و علاقه هم شدید می‌شود و البته که در انس بالا موقع فراق و هجران چنین ناله‌های جانسوز و ضجه‌هایی هم پیدا می‌شود.  

مهدوی‌نژاد با اشاره به چرایی وداع جانسوز پیامبر و ائمه اطهار با ماه مبارک رمضان گفت: امام سجاد(ع) و دیگر ائمه چنان با ماه مبارک وداع می‌کردند گویا با یکی از انبیا و اولیای الهی وداع می‌کنند و از فراق او ضجه می‌زنند. 

وی عدم ناراحتی ما از فراق ماه مبارک را عدم سنخیت ما با این ماه شریف دانست و بیان کرد: چون سنخیت ما انسانها خیلی کم است بالتبع انس و علاقه، سوز و ناله ما هم در وقت وداع کم است. 

سخنران مراسم وداع ضمن اشاره به مضامین دعای 45 صحیفه سجادیه که دعای وداع با ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: وداع امام سجاد(ع) با ماه مبارک از جنس وداع امام حسین(ع) با کعبه در روز عرفه و امام رضا(ع) با حرم پیامبر(ص) و وداع امام حسین(ع) با اهل‌بیت خود و حضرت ابالفضل(ع) در روز عاشورا است. حضرت ابوالفضل العباس(ع) معصوم نیستند ولی چون به سنخیت بالایی با امام معصوم رسیدند، امام معصوم در فراقش چنین ناله و ضجه می‌زنند.

یادآور می‌شود مراسم «بفرمایید مهمانی خدا» در طول شب‌های ماه مبارک رمضان با جزءخوانی قرآن کریم، مناجات‌خوانی سنتی، سخنرانی معرفتی، توسل و عزاداری و مناجات ابوحمزه ثمالی پذیرای مهمانان خوان پرنعمت خداوند خیرالمنزلین بود. مراسم‌های ویژه شب‌های قدر و شبی با شهدا از دیگر برنامه‌های هیئت انصار ولایت در ماه مبارک رمضان بود.همچنین به همت واحد راویان شهادت، هر شب از مراسم یاد و نام یک شهید از شهدای طلبه استان زینت بخش محفل رمضانی ۱۴۰۳ بود.

انتهای پیام
captcha