مردم چهارمحال‌وبختیاری بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
کد خبر: 4210304
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

مردم چهارمحال‌وبختیاری بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان چهارمحال و بختیاری از پرداخت بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه توسط مردم استان خبر داد.

زکات فطریه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، جاسم محمدی فارسانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز، ۲۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون مردم استان چهار میلیارد و 100 میلیون تومان زکات فطریه عام، سادات و کفاره عمد و غیرعمد از طریق پایگاه‌ها و روش‌های غیرحضوری کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند. 

وی افزود: اعلام نهایی زکات فطریه با توجه به اینکه آمار ارسالی باید توسط دبیرخانه شورای زکات بررسی و سپس در سامانه ثبت شود تا پایان هفته به طول می‌انجامد. 

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات فطریه توسط نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و مؤسسات خیریه، اضافه کرد: زکات فطریه عام و سادات در همان روز عید فطر به حساب مددجویان و نیازمندان همان منطقه واریز و یا به صورت حضوری در مناطق محروم به دست نیازمندان رسیده است. 

محمدی تأکید کرد: امسال برای نخستین‌بار طرح جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره از طریق نانوایی‌های سراسر استان و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده است که 800 نانوایی در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین از طریق نصب اپلیکیشن نظر از طریق گوشی‌های همراه هوشمند نیز برای پرداخت زکات فطریه در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پرداخت کفارات عمد و غیرعمد تا پایان سال ادامه دارد، گفت: مردم استان می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکار در سراسر استان و یا از طریق واریز به شماره کارت بانکی 6035ـ5007ـ9979ـ6037 (کفاره غیرعمد) و 4302ـ5008ـ9979ـ6037 (کفاره عمد) نسبت به پرداخت کفارات خود اقدام کنند.

محمدی در پایان از مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و نهادهای دارای مجوز که اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha