کنگره ۱۰ هزار شهید مازندران برگزار می‌شود
کد خبر: 4210370
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱

کنگره ۱۰ هزار شهید مازندران برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سومین جلسه پژوهش، تدوین و نشر کنگره ۱۰ هزار شهید استان مازندران، گفت: کنگره ۱۰ هزار شهید استان در نیمه اول مهرماه برگزار می‌شود.

کنگره ۱۰ هزار شهید مازندران برگزار می‌شود/ صهیونیست مصداق باطل و نابودشدنی استبه گزارش ایکنا از مازندران، احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز ۲۶ فروردین‌ماه در سومین جلسه تدوین و نشر کتاب کنگره ۱۰ هزار شهید استان مازندران، گفت: اقدام ارزشمند مجموعه هوا فضای سپاه انقلاب اسلامی در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه که در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی صورت گرفت را ارج می‌نهیم و به همه رزمندگان خداقوت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به آیه ۸۱ سوره مبارکه اسرار، «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا، و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است» افزود: رژیم صهیونیست مصداق باطل است و نابود‌شدنی است.

آهنگر تصریح کرد: کنگره ۱۰ هزار شهید استان در نیمه اول مهرماه برگزار می‌شود لذا تصمیمات نهایی این جلسه در اولین فرصت به استحضار استاندار می‌رسد.

وی درباره سهم و نقش دستگا‌ه‌ها، افزود: بزرگداشت شهدا، تکریم از خانواده شهدا، و جانبازان، برگزاری جشنواره کتاب با محوریت ایثار و شهادت، احصاء کتاب‌های ۱۰ سال اخیر حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، رونمایی از کتاب‌های چاپ شده در زمینه فرهنگ و ایثار و شهادت، تهیه بانک جامع از مؤلفان و نویسندگان از جمله اقداماتی است که به دستگاه‌های مختلف تقویض شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ادبیات پایداری، چاپ کتاب، تولید کتاب صوتی و تجلیل از مؤلفان و نویسندگان در حوزه ایثار و شهادت از جمله برنامه‌هایی است که به دستگاه‌های فرهنگی محول شد.

 در ادامه سید حسین ولی‌پور، دبیر کمیته پژوهش و تدوین نشر کنگره ۱۰ هزار شهید مازندران، گفت: تدوین و چاپ ۵۰ عنوان کتاب که در دومین  کنگره شهدا در دستور کار قرار گرفت تا کنون موفق به چاپ ۳۰ عنوان کتاب شدیم و چاپ ۲۰ عنوان کتاب دیگر به دستگاه‌ها محول شد.
 
وی افزود: احصای ۲۰۰ عنوان سوژه برای تدوین و چاپ کتاب، انجام ۴ هزار و ۲۰۰ ساعت با موضوع مصاحبه شفاهی، برگزاری کارگاه فن مصاحبه، اعلام فهرست کتاب‌های چاپ شده درباره ایثار و شهادت، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب و ... از اقدامات انجام شده در این دبیرخانه است.

انتهای پیام
captcha