«وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات نظامی تاریخ جهان بود
کد خبر: 4211368
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری:

«وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات نظامی تاریخ جهان بود

مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: ایران با توجه به سابقه و پیشینه تمدنی خودش و التزام به ارزش‌های اسلامی و انسانی، نه بیمارستان‌ها و نه مراکز غیرنظامی و یا مدارس را، بلکه مراکز نظامی را مورد هجوم قرار داد و عملیات «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات نظامی جهان بود.

سیدکاظم سیدباقری، مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم سیدباقری، مدیر گروه سیاست پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: درباره عملیات نظامی و غرور آفرین وعده صادق باید چند نکته را بیان کنم، اول اینکه با حمله پهپادی و موشکی ایران به مواضع رژیم صهیونیستی کلیه معادلاتی که در منطقه خاورمیانه وجود داشت دگرگون و متحول شد و روند و فرایند امور به نفع جبهه مقاومت رقم خورد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نکته دوم اینکه برای اولین بار پس از چندین دهه، رژیم کودک‌کش اسرائیل ضربه‌ای محکم و تحقیر کننده دریافت کرد. واقعیت این است که در چند دهه گذشته و با بزرگ‌نمایی‌های گوناگونی که از سوی رسانه‌ها که غالباً در اختیار قدرت‌های بزرگ و صهیونیسم است، اینگونه تلقی و جا انداخته بودند که رژیم اسرائیل قدرت نظامی بسیار بالایی دارد و کسی جرئت حمله به آن را ندارد، اما عملیات وعده صادق از سوی سپاهیان ایران اسلامی این پندار‌های پوشالی را درهم شکست و مایه امید و افتخار برای همه مسلمانان، به ویژه باورمندان به جبهه مقاومت شد. 

حجت‌الاسلام سیدباقری بیان کرد: از سوی دیگر ظهور و بروز قدرت نظامی، موشکی و پهپادی ایران به اثبات رسید. با آنکه ساعت‌ها قبل کشور‌های منطقه و آمریکا در جریان این عملیات بودند و سامانه‌های پدافندی آمریکا، رژیم اسرائیل، انگلیس، اردن و حتی برخی از کشور‌های عربی آماده مقابله با حمله ایران بودند، با این همه دیدیم و جهانیان دیدند که موشک‌های ایران به هدف رسید و در پایگاه‌های نظامی رژیم کودک‌کش اسرائیل به هدف خودش رسید. این امر نشان دهنده قدرت موشکی ایران و کاربرد فناوری پیچیده و پیشرو در صنایع نظامی ایران است.

استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: از دیگر سو ایران با توجه به سابقه و پیشینه تمدنی خودش و التزام به ارزش‌های اسلامی و انسانی، نه بیمارستان‌ها را و نه مراکز غیرنظامی و یا مدارس را، بلکه مراکز نظامی را مورد هجوم قرار داد، که نشان بدهد علیرغم همه رفتار‌های ضد انسانی و ضد اخلاقی اسرائیل، ایران با تکیه بر ارزش‌های الهی و پیشینه تمدنی خودش به ارزش‌های اخلاقی و قوانین جنگ ملتزم است و عملیات «وعده صادق»، اخلاقی‌ترین عملیات نظامی تاریخ جهان بود.

انتهای پیام
captcha