امر به معروف و نهی از منکر بهترین روش برای زنده نگهداشتن اسلام است
کد خبر: 1316748
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد یزد:

امر به معروف و نهی از منکر بهترین روش برای زنده نگهداشتن اسلام است

گروه اجتماعی:رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: امروز بهترین روش برای زنده نگه داشتن حیات طیبه اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه یزد به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یزد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر کمال خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اعلام کرد: آیین عزاداری ماه محرم و سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) همزمان با سراسر کشور با حضور دانشگاهیان در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال برگزاری است.

وی گفت: همچون سنوات گذشته امسال نیز با همکاری پایگاه های بسیج دانشگاه، هیات دانشجویی علمدار حسین (ع)، هیات حضرت رقیه (س) و دیگر حوزه های دانشگاه مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان کربلا در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در حال برگزاری می باشد.
وی گفت: در دهه اول ماه محرم در دانشگاه آزاد اسلامی یزد  برنامه هایی از جمله سیاهپوش نمودن مسجد و نمازخانه ها و فضا سازی دانشگاه متناسب با ماه محرم،‌   اجرای برنامه های عزاداری در خوابگاه های دانشگاه همراه با خواندن زیارت عاشورا و شرکت دانشجویان در مراسم شب در مسجد و معراج شهدای گمنام دانشگاه، برگزاری مراسم مداحی، سینه زنی و سخنرانی توسط هیات علمدار حسین (ع)  با همکاری دفتر فرهنگ هر شب در دانشگاه، ‌برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوعات عاشورا،‌ نشست پرسش و پاسخ با موضوع حقیقت عاشورایی و اعزام مبلغ به خوابگاههای دانشجویی از جمله این برنامه ها می باشد.
این مسئول  ادامه داد: همچنین برپایی مراسم قرائت زیارت عاشورا در شبهای دهه اول محرم در فضای معنوی مسجد شهید صدوقی دانشگاه آزاد اسلامی یزد، برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی، قرائت دعای توسل و کمیل، مداحی و مرثیه سرایی، سخنرانی، نخل برداری، توسط اساتید، کارکنان و جامعه دانشگاهی در مسجد و حسینیه دانشگاه ، همچنین برنامه عزاداری از ساعت 8 تا 10 صبح روز یک شنبه 26 آبان ماه ویژه دانشجویان، کارمندان و اساتید پزشکی در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب واحد یزد همراه با سخنرانی، پخش کلیپ و مداحی می باشد.
حجت الاسلام خواجه پور تصریح کرد: عاشورا و زنده نگه داشتن عاشورا علت بقاء اسلام است چون امام حسین (ع) همانگونه که اصل اسلام را حفظ و شجره طیبه اسلام را زنده کرد، زنده نگه داشتن آن می تواند بقای اسلام را بیمه کند و امروز نیز بهترین روش برای زنده نگه داشتن حیات طیبه اسلام، امر به معروف و نهی از منکر است، زنده نگه داشتن عاشورا زنده نگه داشتن مکتب و شیوه های امام حسین (ع) می باشد.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد این افتخار را دارد که همواره با کوشش تمام نهاد در دهه محرم بهترین و موثرترین برنامه های فرهنگی در سطح اساتید، دانشجویی و کارمندی اجرایی کند.

captcha