سجده امام سجاد(ع) بر هر نعمتی موجب نامیده شدن ایشان به سیدالساجدین شد
کد خبر: 1325063
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵

سجده امام سجاد(ع) بر هر نعمتی موجب نامیده شدن ایشان به سیدالساجدین شد

گروه خبرنگاران افتخاری /ساسان حق‌شناس: امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حضرت امام سجاد(ع) به دلیل اینکه بابت هر نعمت الهی که به ایشان می‌رسید، سجده می‌کرد، سید‌الساجدین(ع) لقب گرفت.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام محمد نوروزی، امام‌جمعه اسلامشهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلای امام خمینی(ره)، ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع)، اظهار کرد: خداوند در آیات قرآن به همگان سفارش می‌کند که از غیبت و تهمت دوری جوئید و زبان خود را کنترل کنید.



وی در این رابطه به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد که «سخن خوب گفتن برای انسان موجبات برکت در روزی، به تأخیر انداختن مرگ و بهشت الهی خواهد شد».



نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های مهم هفته اشاره کرد و توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات ژنو، توافق تاریخی  خواند که پیروزی ملت ایران را  در بحث غنی‌سازی و سایر موارد با رهبری و هدایت خردمندانه مقام معظم رهبری به همراه داشت.



امام‌جمعه شهرستان اسلامشهر در ادامه به دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت‌ا‌الله مدرس اشاره و خاطرنشان کرد: در ارتباط با نقش اساسی مجلس در تمامی دوره‌ها باید کلام شیوای امام راحل(ره) را نصب‌العین خود قرار دهیم که فرمودند «مجلس در رأس تمام امور کشور قرار دارد».

captcha