خدمتگزاری به مردم؛ از بارزترین ‌خصلت‌های امام سجاد(ع) ‌
کد خبر: 1325097
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰

خدمتگزاری به مردم؛ از بارزترین ‌خصلت‌های امام سجاد(ع) ‌

گروه اجتماعی: رئیس حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) رفسنجان خدمتگزاری به مردم را از خصلت‌های ویژه امام سجاد(ع) برشمرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام علی محرابی، رئیس حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) رفسنجان روز گذشته، 8 آذر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان‌ با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: آن‌چه باید بیش از پیش به آن اهمیت دهیم، استفاده از سیره اهل بیت(ع) در زندگی است.



رئیس حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) رفسنجان تصریح کرد: شناخت امام زمان(عج) واجب است و کسی‌که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.



وی با اشاره به ضرورت شناخت شیوه زندگی امامان معصوم(ع) گفت: سیره زندگی آن بزرگواران باید همواره الگوی زندگی ما باشد.



حجت‌الاسلام محرابی به سیره زندگی امام سجاد(ع) اشاره و خاطر‌نشان کرد: ایشان بسیار بخشنده بود و بنده‌های زیادی در راه خدا آزاد کردند.



وی گذشت را از دیگر خصوصیات امام سجاد(ع) عنوان و بیان کرد: ایشان طی ماه رمضان غلامان و برده‌های زیادی مورد عفو قرار می‌دادند و آزاد می‌کردند و در ماه‌های دیگر سال نیز به این مهم می‌پرداختند.



حجت‌الاسلام محرابی با اشاره به اینکه گذشتن از خطای دیگران موجب می‌شود، خدا از خطای ما بگذرد، افزود: امام باقر(ع) در این زمینه فرمودند: پدرم دو بار تمام ثروتش را در راه خدا احسان کرد.



وی سخاوتمندی را از بهترین خصوصیات خواند و تصریح کرد: دستگیری از دیگران، تقوا و آقایی دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد و کسی‌که یک مشکل در سفر از مؤمنی برطرف کند، خداوند 73 بلا از او دفع می‌کند.

captcha