امام سجاد(ع)؛ احیاگر تمدن اسلامی
کد خبر: 1325287
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰

امام سجاد(ع)؛ احیاگر تمدن اسلامی

گروه سیاسی: امام جمعه موقت رشت به تلاش‌های امام سجاد(ع) برای جلوگیری از خرابکاری عالمان انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در واقع احیای تمدن اسلامی توسط امام سجاد(ع) انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا، امام جمعه موقت شهرستان رشت روز گذشته، 8 آذر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان تقوای الهی را رعایت حرمت خداوند متعال دانست و با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: انسان‌ها باید پاسدار ارزش‌ها، خوبی‌ها، عدالت، شرافت، بزرگی، آزادگی و آزادمردی باشند؛ لذا تقوا موجب می‌شود فطرت انسانی آلوده نگردد.
امام جمعه موقت رشت با تسلیت سالگرد شهادت امام سجاد(ع)، به تلاش‌های این امام برای جلوگیری از خرابکاری عالمان انحرافی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: شش صحیفه سجادیه از امام سجاد(ع) به‌جای مانده است که گنجینه‌ای از آل محمد(ص) برای شیعیان است؛ امام سجاد(ع) زینت عبادت‌کنندگان بود و توانست برای امام صادق و باقر(ع) نیروسازی کند که راه اصلی گم نشود؛ در واقع احیای تمدن اسلامی توسط امام سجاد(ع) انجام شد.
حجت‌الاسلام پوررضا به فجایع سلفی‌ها در سوریه اشاره کرد و متذکر شد: فهم غلط از مبانی اسلامی، فرهنگ اموی است و اعتقادات سلفی‌ها و تکفیری‌ها ریشه در این مبانی دارد و لذا این فرهنگی ننگین اکنون بین سلفی‌ها و تکفیری‌ها در حال گسترش است.
این کارشناس دینی با اشاره به مصاحبه رئیس جمهور در تلویزیون، گفت: رئیس جمهور مطالبی را بیان و برخی‌ موارد را به وزرا محول کرد؛ در هشت سال گذشته درآمد کشور 750 میلیارد تومان بود و باید مشخص شود این مبلغ در چه جاهایی مصرف شده است تا مردم آگاه شوند؛ در واقع مسئولان باید در گزارش‌دهی از ادبیات همراهی و همدلی استفاده کنند و شفاف‌سازی را در دستور کار قرار دهند.
حجت‌الاسلام پوررضا با تأکید بر ترویج فرهنگ شفاف‌گویی در جامعه، پیشروی کشور را مرهون توسعه‌یافتگی و پیشرفت ملت ایران خواند و تصریح کرد: مسائل باید شفاف بیان شود و موضوع نگفته‌ای باقی نماند.
امام جمعه موقت رشت به توافقات هسته‌ای اخیر ایران با 1+5 اشاره کرد و گفت: این توافقات هرچه که هست فعلاً روی کاغذ است و باید در عمل نتیجه آن دیده شود؛ البته این توافق فضای جهانی را تغییر داده است، زیرا نشان‌دهنده کوتاه آمدن غرب در مقابل جمهوری اسلامی ایران است؛ ملت ایران یکپارچه پشت مقام معظم رهبری ایستاده و آنها به‌دلیل اقتدار ملت ایران کوتاه آمدند؛ در حقیقت همراهی مردم و هدایت مقام معظم رهبری موجب دستیابی به توافقات اخیر در حوزه هسته‌ای شده است.
این کارشناس دینی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و تأسیس مجلس، خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله مدرس در سال 1316 توسط عوامل رضاخان قلدر به شهادت رسید و مزار او اکنون محل حاجت مردم است؛ شهید مدرس الگوی فاخر نمایندگان مجلس است و لذا مجلس افرادی را می‌خواهد که اهداف نظام را به‌طور شفاف بیان کنند.
خطیب جمعه موقت رشت با بیان اینکه مجلس باید به نظارت بر قوه مجریه تأکید داشته باشد و به این اندازه در کارهای آن قوه در بخش عزل و نصب‌ها دخالت نکند، اضافه کرد: نظارت و وضع قانون به ‌عهده نمایندگان مجلس است و نیازی به دخالت در قوه مجریه نیست؛ نمایندگان مجلس اصرار به جابه‌جایی افراد نداشته باشند.
وی خطاب به نمایندگان گیلان یادآور شد: نمایندگان گیلان باید به فکر انجام کارهای بزرگ برای استان و با پیگیری ضمن تجمیع افکار یکدیگر به‌دنبال رفع مشکلات مردم به‌ویژه در بخش کشاورزی باشند؛ توسعه استان باید در دستور کار مسئولان و نمایندگان قرار گیرد، زیرا گیلان با ظرفیت گسترده‌ای که دارد، امروز نیازمند کار زیاد و جهش بلند در راه پیشرفت و تعالی است؛ همچنین دریا و جنگل دو حوزه مهم در بخش توریسم و اقتصاد استان است که استاندار گیلان به همراه مسئولین باید در این حوزه فعال عمل کنند.
وی با اشاره به سالروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی و تلاش‌های گسترده این نیروی راهبردی، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی توان گسترده نظامی را در آب‌های کشور و حتی آب‌های آزاد دارند و با اقتدار از مرزهای آبی کشور دفاع می کنند.
امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نقش روحانیان همواره حضور در خط مقدس عرصه‌های انقلاب اسلامی است، به 11 آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی اشاره و تأکید کرد: روحانیان طلایه‌دار دفاع مقدس و انقلاب بوده‌اند؛ میرزا کوچک‌خان جنگلی نیز یکی از آنهاست و لذا رهبر معظم انقلاب کار میرزا را ستوده‌اند و باید بزرگداشت این شخصیت در شأن و منزلت آن برگزار شود؛ محل دفت میرزا کوچک‌خان جنگلی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مقام این شخصیت گیلانی باید توسعه یابد.

captcha