دومین ویژه‌برنامه عشق کروانی در تبریز برگزار شد
کد خبر: 1353157
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

دومین ویژه‌برنامه عشق کروانی در تبریز برگزار شد

گروه اجتماعی: دومین ویژه‌برنامه عشق کروانی با محوریت بزرگداشت چهار تن از شاعران فقید اهل بیت(ع) عصمت و طهارت و تجلیل از حاج مقصود پوررادی مداح پیشکسوت اهل بیت در تبریز برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان شرقی، سیدرضا علوی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز، شامگاه گذشته، 20 دی در دومین ویژه‌برنامه عشق کروانی، ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز ولایت امام زمان(عج) گفت: دومین مراسم نکوداشت عشق کروانی به یاد و خاطره سرور و سالار همه آزادگان جهان امام حسین(ع) برگزار می‌شود تا فرصتی برای ادای احترام و پاسداشت خادمان مکتب امام حسین(ع) باشیم.



علوی افزود: افتخار خدمت در آستان متبرک امام حسین(ع) افتخار بزرگ و والایی است و هر کس بتواند اندکی در این مکتب خدمت کند پاداش اخروی را از آن خود کرده است.



وی با بیان اینکه نخستین ویژه برنامه عشق کروانی، با بزرگداشت مقام حاج فیروز زیرک کار پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود اضافه کرد: ما امیدواریم که برگزاری این مراسم تا سه رقمی شدن این برنامه‌ها دنبال شود و هربار پربارتر از سال‌های گذشته برگزار شود.



علوی افزود: تبریز به سبب علاقه ذاتی اش به امام حسین(ع) و مکتب عاشورا، هموراه مهد پرورش چهره‌ها و مداحانی بوده است که خود و خانواده خود را در این دستگاه پرورش داده اند و خدمت‌گزاری در آن را جزو موهبت الهی و نظر خاصه «اربابشان» به آنها توصیف کرده‌اند که این افتخار را به آنها ارزانی داشته است.



وی ادامه داد: بخش دوم این برنامه اختصاص به بزرگداشت چهارتن از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد که اکنون در میان ما نیستند اما شعر و کلامشان تا سال‌ها در بیان مادحان و خادمان امام حسین(ع) باقی خواهد بود.



یادآور می‌شود، در این مراسم شهردار تبریز، صادق نجفی، به نمایندگی از مردم شهر تبریز، نشان ویژه تبریز را بر سینه پیرغلام اهل بیت(ع) این شهر، حاج مقصود پوررادی الصاق کرد.

captcha