گردشگران خارجی حضور حماسی مردم یزد را به تصویر کشیدند
کد خبر: 1374406
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵

گردشگران خارجی حضور حماسی مردم یزد را به تصویر کشیدند

گروه اجتماعی: مدیراجرایی مؤسسه آوای عرشیان یزد از حضور گردشگران خارجی از کشورهای کانادا، فرانسه، جمهوری چک و ژاپن در راهپیمایی 22 بهمن در یزد خبر داد.

سیدحسن حسینی، مدیراجرایی مؤسسه آوای عرشیان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، از حضور گردشگران خارجی از کشورهای کانادا، فرانسه، جمهوری چک و ژاپن در راهپیمایی 22 بهمن در یزد خبر داد و گفت: این گردشگران در قالب تورهای گردشگری در راهپیمایی شرکت کرده و در جایگاه ویژه‌ای در تکیه تاریخی امیرچقماق مستقر شدند.

وی گفت: راهنمایان گردشگری استان یزد در خصوص نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی‌ ایران و برگزاری جشن پیروزی در کشورمان توضیحاتی را به این گردشگران ارائه کردند.

به گفته وی، این گردشگران با گرفتن تصاویری از اجتماع مردم یزد در راهپیمایی 22 بهمن از حضور خود در این مراسم حماسی ابراز خرسندی  و عنوان کردند: هر چه جشن‌های استقلال و بزرگداشت پیروزی در کشورهای ما نیز برگزار می‌شود اما این شور و شعف که در راهپیمایی مردم ایران مشاهده می‌شود، در کشور آن‌ها وجود ندارد.

مسئول خانه فرهنگ اسلام و ایران گفت: ورود گردشگران از کشورهای مختلف جهان به استان یزد ظرفیت بی‌نظیری برای صدور پیام انقلاب و اسلام به جهانیان است که با کمترین هزینه انجام می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی تأکید کرد: قطعاً توجه به صنعت گردشگری در یزد در کنار بعد فرهنگی مناسبی که برای تبلیغ کشورمان ایران دارد، می‌تواند از مشکلات ناشی از صنعتی شدن استان یزد به‌واسطه استقرار کارخانجات آلاینده بکاهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت توریسم در حال حاضر یکی از پردرآمدترین صنایع جهان محسوب می‌شود، از طرفی ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و درمانی مناسبی نیز در استان یزد وجود دارد می‌توان در زمینه صنعت توریسم بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت‌ها داشت.

به گفته وی، حضور گردشگران خارجی در استان یزد در مراسم ملی و مذهبی ما در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و گردشگران خارجی در قالب تورهای مختلف گردشگری در مناسبات مختلف در برنامه‌ها و آیین مردم یزد حضور یافته‌اند که از جمله آن شرکت گردشگران خارجی در مراسم عزاداری عاشورای حسینی و مراسم جشن نیمه شعبان بوده است.

captcha