انقلاب اسلامی دیانت و توسعه را جایگزین بمب اتم و اقتصاد آزاد کرده است
کد خبر: 1380546
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
مدیرکل اخبار خارجی صدا و سیما :

انقلاب اسلامی دیانت و توسعه را جایگزین بمب اتم و اقتصاد آزاد کرده است

گروه سیاسی: انقلاب اسلامی دیانت مبتنی بر ارزش‌های انسان‌محور(اومانیزم)، توسعه پایدار مبتنی بر جهانی­‌سازی و ارتباطات مبتنی بر رسانه­‌های فراگیر را جایگزین بمب اتم، اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و فرهنگ مبتنی بر لیبرال- دموکراسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حسن عابدینی، مدیرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر صدا و سیما و کارشناس مسائل بین‌الملل امروز 7 اسفند در نشست تحلیل مسائل غرب آسیا و شمال افریقا، در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما تاکید کرد: دشمنان برای آنکه جلوی موج بیداری اسلامی را بگیرند از هر حربه‌ای استفاده کرده و می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که اکنون اتفاق افتاده است، فراتر از رفت و آمدهای سیاسی فعلی و گروهی در کشورهای منطقه است.

عابدینی با تاکید بر اینکه جایگاه بیداری اسلامی را نباید به تحولات یک کشور تقلیل داد، گفت: در هیچ صورتی نمی­‌توان به دشمنان اعتماد کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: آنان از هر فرصتی برای نابودی و ضربه زدن به اسلام مبتنی بر محور مقاومت و این موج بیداری اسلامی در راستای نیل به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش کلیدی دین و رسانه و نیاز به این اصل در کشور و جهان اشاره کرد و با بیان مبانی نظری در این زمینه اظهار کرد: دنیا بر روی سه محور اساسی استوار شده است و کسانی که در جنگ جهانی دوم برنده بودند، در مفاهیم، آن را پایه‌ریزی کردند.

وی نظامی‌گری مبتنی بر بمب اتم، اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و فرهنگ مبتنی بر لیبرال- دموکراسی را از اصول سه ­گانه پیروز در جنگ جهانی دوم برای مهندس دنیا معرفی کرد و افزود: امریکا به عنوان نخستین سازنده بمب اتم در دنیاست که با استفاده از این بمب­‌ها، خود را قدرت بلامنازع در حوزه نظامی کرده است.

این کارشناس سیاسی بیان داشت: در راستای نوع اقتصاد و فرهنگ مورد نظر امریکا نیز، نهادهای بین المللی تشکیل شده است تا این اهداف را دنبال کنند.

عابدینی انقلاب اسلامی ایران را منشا بسیاری از تحولات در منطقه و جهان ذکر کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه محور دیگر جایگزین محورهای اولیه شدند.

وی تصریح کرد: دیانت مبتنی بر ارزش­‌های انسان محور(اومانیزم)، توسعه پایدار مبتنی بر جهانی­‌سازی و ارتباطات مبتنی بر رسانه­‌های فراگیر جای سه محور نخست نشست.

وی تاکید کرد: بر خلاف دین‌­زدایی­‌هایی که در اردوگاه شرق و غرب به صورت توامان روی داد، پس از انقلاب اسلامی، دین به عنوان یک اصل مهم مطرح می‌شود.

عابدینی در ادامه با اشاره به قدرت رسانه­‌ها افزود: رسانه‌‌ها این توان را دارند که هر اتفاق و رویدادی را که در یک منطقه و کشور رخ می‌دهد به دیگر مناطق و کشورهای جهان برسانند.

وی بیان داشت: با استفاده از قدرت رسانه­‌ها گفتمان واحدی به سرعت در همه جای جهان منتشر می­‌شود که به جریان‌­سازی خبری در راستای اهداف صاحبان رسانه‌ها منجر می­‌شود.

captcha