لزوم تغییر سبک تغذیه به منظور ممانعت از بروز بیماری‌ها/ توجه به اصل پیشگیری بر درمان
کد خبر: 1381096
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
هاشمی خواستار شد:

لزوم تغییر سبک تغذیه به منظور ممانعت از بروز بیماری‌ها/ توجه به اصل پیشگیری بر درمان

گروه سلامت: وزیر بهداشت گفت: مردم باید مراقب خود باشند و با تغییر سبک تغذیه که عمدتا علت اصلی بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی‌ است سعی کنند که بیمار نشوند، در واقع مردم باید اصل پیشگیری بر درمان را همواره مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سید‌حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جمع مردم دهرم، ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور و هیئت وزیران به مردم این شهر گفت: فعالیت مؤسسه خیریه نورآوران از سال‌ها قبل آغاز شده و امروز به بخش دهرم رسیده است که امیدواریم تلاش‌های دندانپزشکان‌، چشم‌پزشکان و پرستارانی که این تیم را همراهی می‌کنند به سایر نقاط محروم کشور نیز تسری پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه کمتر از 8 ماه از آغاز به کار دولت یازدهم گذشته ‌است، افزود‌: مردم انتظاراتی دارند که به حق هم هست و دولت هم براساس وظیفه خود نهایت تلاشش را به کار گرفته که به تدریج مشکلات موجود را برطرف کند، کما اینکه درخصوص کاهش تورم و تحریم‌ها  و بهبود معیشت مردم تحت هدایت رهبر فرزانه انقلاب گام‌های ارزنده‌ای نیز برداشته شده است.
وزیر بهداشت افزود: همه اطلاع دارید که در بخش‌های اقتصادی دچار رکود هستیم، زمان لازم است تا چرخ‌های اقتصادی به حرکت درآید و دولت بتواند با همت شما و تکیه بر سرمایه‌های داخلی برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات موجود به وضعیت مناسبی برسد.
وی تأکید کرد: دولت نهایت تلاشش را در این خصوص به کارگرفته است‌، اما باید قبول کنیم که تحقق این امر مشروط به مشارکت خود مردم است، این مردم هستند که می‌توانند با قدرت فکر، تدبیر و دوراندیشی و منابعی که در اختیار دارند، برای کشور خود ثروت‌آفرین باشند.
هاشمی با بیان اینکه مشکلات و کمبودها در حوزه سلامت همه جا هست و در برخی از مناطق شرایطی به مراتب نامناسب‌تر از اینجا دارند، افزود: باید مراقب خود باشید و با تغییر سبک تغذیه که عمدتا علت اصلی بسیاری از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی هستند سعی کنید که بیمار نشوید.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به دلیل عدم برخورداری از بیمه‌های قوی و کارآمد که به هنگام بیماری حامی شما باشند باید اصل پیشگیری بر درمان را همواره مورد توجه قرار دهید.
یادآور می‌شود، شهر دهرم از توابع شهرستان فراشبند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارد و حدود 10 هزار نفر نیز جمعیت دارد که علاوه بر اهالی این منطقه، بیماران محروم از مناطق فیروزآباد‌، قیروکارزین و روستاهای اطراف هم برای دریافت خدمات درمانی رایگان چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی به این منطقه مراجعه کرده‌‌اند.
بر اساس این گزارش وزیر بهداشت و سایر اعضای بنیاد خیریه نورآوران سلامت از نهم اسفند‌ماه تا حدود ساعت 12 موفق شدند که بیش از 300 بیمار را تحت عمل جراحی آب مروارید و سایر بیماری‌های چشمی قرار دهند و همچنین بیش از 5 هزار نفر از اهالی محروم منطقه نیز توسط چشم‌پزشکان بنیاد مورد معاینه قرار گرفتند  و حدود 700 عینک را نیز پس از تشخیص به بیماران اهدا کردند.
همچنین بیش از 130 مورد نیز سایر اعمال باقیمانده در زمینه چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی‌، توسط متخصصان نیک‌اندیش در بنیاد خیریه نورآوران سلامت به اهالی محروم منطقه دهرم ارائه شد.

captcha