تصویب پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران توسط بنیاد شهید در لایحه بودجه
کد خبر: 1383503
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
عضو کمیسیون تلفیق خبر داد:

تصویب پرداخت هزینه‌های درمانی ایثارگران توسط بنیاد شهید در لایحه بودجه

گروه اجتماعی: جعفر قادری با اشاره به برنامه‌های حمایتی در لایحه بودجه 93 گفت: هزینه‌های درمانی ایثارگران که پیش‌تر توسط دستگاه اجرایی مربوطه پرداخت می‌شد، به‌طور کامل از طریق بنیاد شهید پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جعفر قادری، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، 14 اسفند در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: کل بودجه تعریف شده در لایحه 803 هزار میلیارد تومان است که از این میزان، 235 هزار میلیارد تومان مربوط به درآمد عمومی و 597 هزار میلیارد تومان نیز بودجه شرکت‌های دولتی است.

وی به سهم اعتبارات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و با بیان اینکه سهم این صندوق 29 درصد است که پیام امیدبخشی برای بخش غیردولتی دارد، افزود: از 55 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی تنها هفت میلیارد دلار آن استفاده شده است.

قادری از افزایش پنج درصدی قیمت فرآورده‌های نفتی خبر داد که از محل آن خط انتقال خوراک مجتمع‌های پتروشیمی تأمین و باعث صرفه‌‌جویی در فرآورده‌هایی می‌شود که پیش‌تر با تانکر حمل می‌شده است و ادامه داد: همچنین مقرر شده است که 20 درصد چاه‌های کشاورزی برق‌دار شوند که این موضوع به عهده وزارت نفت قرار گرفته است.

در لایحه بودجه هزینه‌های مساجد رایگان در نظر گرفته شده است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال جاری هزینه آب، برق و گاز مساجد، حسینیه‌ها، دارالقرآن‌ها نیز رایگان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 35 میلیارد دلار نیز به‌صورت فاینانس(سرمایه‌گذاری) در نظر گرفته شده است که توزیع آن توسط دولت و به‌صورت استانی خواهد بود.

وی به برنامه‌های حمایتی در لایحه بودجه 93 نیز اشاره کرد و گفت: هزینه‌های درمانی ایثارگران که پیش‌تر توسط دستگاه اجرایی مربوطه پرداخت می‌شد، به طور کامل از طریق بنیاد شهید پرداخت می‌شود و همچنین تسهیلات به جانبازان بالای 20 درصد تعلق می‌گرفت به جانبازان با 15 درصد به بالا تعلق می‌گیرد.

قادری از سهم 10 درصد کشاورزی و نیز سهم 10 درصدی صنعت در بودجه امسال خبر داد و تأکید کرد: در بودجه امسال بخش گردشگری نیز در نظر گرفته شده است که هتل‌سازان به‌‌ویژه در استان فارس می‌توانند از این منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای اولین بار در بودجه سال 93، یک درصد اعتبار برای طرح‌های پرواربندی عشایر در نظر گرفته شده است.

قادری به برنامه‌ها و اختیارات برای انتشار اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال 93 اشاره و اظهار کرد: میزان 15 هزار میلیارد تومان برای شرکت‌های وابسته به صنایع دفاع و نفت و سایران، هفت هزار میلیارد تومان برای شهرداری‌ها، سه هزار میلیارد تومان نیز برای دولت، سه هزار میلیارد تومان برای اسناد خزانه و اوراق وقفی در نظر گرفته شده است.

عضو مجمع نمایندگان فارس از نامحدود بودن انتشار اوراق مشارکت برای قطار شهری خبر داد و آن را فرصتی برای تأمین اعتبار و تکمیل قطار شهری شیراز دانست که مسئولان مربوطه باید از آن استفاده کنند.

قادری خرید آمبولانس از محل عوارض بر واردات خودرو و تغییر معافیت‌های مالیاتی حقوق کارکنان را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه سال 93 عنوان کرد و در تشریح جزئیات مالیات بر حقوق کارکنان گفت: در لایحه بودجه سال 93 مالیات بر حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی یکسان است و تا یک میلیون تومان در ماه از مالیات معاف، از یک تا هفت میلیون تومان 10 درصد مالیات و از هفت میلیون به بالاتر نیز میزان مالیات 20 درصد خواهد بود.

وی همچنین سقف ممنوع‌الخروجی افراد دارای بدهی مالیاتی را طبق لایحه بودجه 93،  500 میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 93 میزان خرید تسهیلات گندم نیز 11 هزار میلیارد تومان است، افزود: همچنین به دولت اجازه داده شد تا 100 میلیارد دلار قرارداد بیع متقابل داشته باشد.

تخفیف 10 درصدی در قیمت خوراک برای پالایشگاه‌ها

قادری همچنین از تخفیف 10 درصدی در قیمت خوراک برای پالایشگاه‌ها خبر داد که پیش‌تر پنج درصد بوده است و گفت: دولت همچنین می‌تواند با واگذاری طرح‌های نیمه تمام، پیشرفت زیر 50 درصد را از طریق مزایده به افراد علاقه‌مند واگذار کند.

وی همچنین از اختصاص عوارض آلایندگی تا سقف 1100 میلیارد تومان بر سوخت و صرف منابع حاصل از آن برای توسعه خطوط ریلی خبر داد.

قادری به اعتبارات ملی در لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات عمرانی ملی 55 هزار میلیارد تومان بود که امسال 37 هزار میلیارد تومان تعیین شده که حاکی از کاهش 47 درصدی است اما در این میان سهم فارس کاهش 60 درصدی بوده است که دلیل عمده آن پیشرفت فیزیکی اندک پروژه‌های عمرانی در فارس است.

سهم فارس از اعتبارات عمرانی ملی

وی ضمن تشریح اعتبارات عمرانی در بودجه 93، گفت: سهم فارس از بودجه عمرانی 364 میلیارد تومان و از ماده 180 نیز سهم فارس 240 میلیارد تومان است که در مجموع سهم فارس 604 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی ملی است و علاوه بر آن سهم فارس از محل دو درصد نفت و گاز نیز 214 میلیارد تومان است.

منتخب مردم شیراز در مجلس در خصوص عملکرد دولت یازدهم نیز اظهار کرد: دولت در برخی وارد مانند هدفمندی یارانه‌ها، حمایت از تولید، سیاست‌های بانکی، ثبات نرخ ارز و ترخیض کالاهایی که در گمرک مانده بود از دولت قبل منطقی‌تر عمل کرده است هر چند در تنظیم استراتژی توسعه صنعتی ضعیف بوده است.

captcha