دیدار نخبگان شاهد و ایثارگر با خانواده‌های شاهد 3 استان در طرح «آلاله‌ها»
کد خبر: 1384992
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
صادقی عنوان کرد:

دیدار نخبگان شاهد و ایثارگر با خانواده‌های شاهد 3 استان در طرح «آلاله‌ها»

گروه جهاد و حماسه: رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره برگزاری طرح «آلاله‌ها» گفت: در این طرح، جامعه نخبگان ایثارگری کشور به دیدار خانواده‌های شهدای سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، میعاد صادقی، رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه طی ظهر امروز، 18 اسفند به تشریح برنامه‌های آینده مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد پرداخت.

آغاز طرح «آلاله‌ها»

وی با اشاره به طرح دیدار نخبگان با خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور در مناطق محروم کشور تحت عنوان «طرح آلاله‌ها»، گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر کشور در برنامه‌ای مدون به دیدار با خانواده‌های شهدا در سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان خواهند رفت.

وی ادامه داد: شایان ذکر است که در این دیدار، خانواده‌های شهدا و ایثارگران تنها جامعه هدف نیستند، بلکه نخبگان به دیدار تمامی ساکنان این مناطق می‌روند و در برنامه‌ای مشخص نیازهای آنان را شناسایی کرده و نسبت به مرتفع کردن آن اقدام می‌کنند.

صادقی با تأکید بر لزوم استمرار و جاودانگی ایثار در نسل‌ها و قرن‌های آینده، اظهار کرد: این طرح با این باور و با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت نخبگان شاهد و ایثارگر، در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

ایجاد روحیه نشاط در ایثارگران

وی یادآور شد: طرح آلاله‌ها با رویکرد ایجاد روحیه نشاط و فراهم‌ آوردن شرایط خدمت‌رسانی شایسته در راستای اعتلای فرهنگ ایثار با محوریت دانش‌پژوهان و تشکل‌ها پایه‌ریزی شده است. این طرح از فردا، 19 اسفندماه اجرایی می‌شود.

رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به تشریح برنامه‌های نخبگان در محل‌های اعزامی پرداخت و گفت: نخبگان در ابتدا به زیارت قبور شهدا رفته و سپس با استاندار دیدار کرده و گزارشی از این طرح را ارائه خواهند داد.

وی افزود: این گروه‌ها در قالب سه گروه 22 نفره تشکیل شده است که دو نفر هم از نخبگان خود استان در بین آنها حضور خواهند داشت که در نهایت خود این گروه‌ها نیز به سه گروه کوچکتر تقسیم شده و به روستاهای محروم و دورافتاده‌ استان‌های مذکور سفر خواهند کرد.

فعالیت 139 تشکل ایثارگری در کشور

صادقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 139 تشکل از فرزندان و خانواده‌های جانبازان و شهدا تشکیل شد، گفت: 51 گروه از این تشکل‌ها در سطح ملی فعال هستند و مابقی در سطح استانی فعالیت‌ می‌کنند. این تشکل‌ها در مجموع 6 هزار نخبه از جامعه ایثارگری کشور را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در سه حوزه تامین نیروی انسانی متخصص، هسته‌های مطالعاتی و مشورتی در وزارت‌خانه‌ها با ارگان‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم. همچنین این مرکز با بخش خصوصی نیز ارتباط خوبی را برقرار کرده است تا از ظرفیت نخبگان ایثارگر و شاهد کشور به خوبی استفاده شود.

صادقی از تشکیل شرکت «تکاک» در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد و افزود: این شرکت که اجرای طرح توسعه کارآفرینی ایثار کشور را برعهده دارد، مجری اجرای اقتصاد مقاومتی در بنیاد شهید است.

توانمندسازی جامعه ایثارگری

وی با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی جامعه ایثارگری همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان نظام مطرح بوده است، اظهار کرد: برنامه‌های اجرا شده در زمینه اشتغال و توانمندسازی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به دلیل عدم پایداری و تأکید صرف بر استخدام در ارگان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی، به دلیل محدودیت‌های موجود آن چنان که باید موفق نبوده است.

رئیس مرکز دانش‌پژوهان اذعان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر 65 هزار فرزند شهید و جانباز در کشور وجود دارند و سهم اشتغال آنها تنها، 25 درصد در ارگان‌ها است، فرصت‌های شغلی چشمگیری برای اشتغال این عزیزان وجود ندارد، اما با طرح تکاک بخشی از نیازهای شغلی این جامعه برطرف می‌شود.

captcha