کشف شخصیت بنیانگذار انقلاب؛ عامل اصلی بازدید گردشگران خارجی از بیت امام(ره)
کد خبر: 1400799
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
حجت‌الاسلام رضوی بیان کرد:

کشف شخصیت بنیانگذار انقلاب؛ عامل اصلی بازدید گردشگران خارجی از بیت امام(ره)

گروه اجتماعی: مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین با اشاره به ابعاد وسیع انقلاب اسلامی ایران و اثرگذاری آن در جهان، افزود: گردشگران اروپایی و آمریکایی برای کشف شخصیت بنیانگذار انقلاب به خمین سفر می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رضوی، مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از بازدید گردشگران آمریکایی و اروپایی از بیت تاریخی امام(ره) خبر داد.

وی اظهار کرد: این گردشگران به‌واسطه تبلیغات سوء رسانه‌های غربی از ایران و نظام جمهوری اسلامی تصور خوبی نداشتند و به نقل از این افراد ورود به ایران را به‌منزله گذشتن از جان خود می‌دانستند که بازدید از این بیت تاریخی موجب تغییر افکارشان شد.

ابعاد وسیع انقلاب و اثرگذاری آن در جهان

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به ابعاد وسیع انقلاب اسلامی ایران و اثرگذاری آن در جهان، مطرح کرد: این گردشگران امام راحل را صرفاً از جنبه ایرانی بودن مورد بررسی قرار نمی‌دهند؛ بلکه در ذهن خود با این سؤال که چطور ممکن است فردی از شهرستان کوچکی همچون خمین بتواند تا این حد مؤثر واقع بشود و چنین انقلابی را ایجاد کند، مواجه‌اند.

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) افزود: تاکنون نهضت‌های بسیاری در گوشه‌هایی از این جهان رخ داده است اما این وقایع مقطعی و محدود به کشور انقلاب‌کننده بوده است؛ لیکن انقلابی که در ایران انجام شده حقیقتاً در ایران نمانده و از مرزها عبور کرده و به گوش جهانیان رسیده است و اثر وضعی خود را بر سایر ملل گذاشته است.

وی به حساسیت‌ها خاص گردشگران خارجی در‌خصوص کشف شخصیت واقعی امام راحل اشاره کرد و گفت: سؤال اکثر این افراد این است که امام(ره) از چه مسیری وارد شده است که توانسته تا این حد موفق واقع شود.

امام خمینی(ره) کوچک‌ترین چشمداشتی از انقلاب نداشت

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین در ادامه، اظهار کرد: تمامی اقدامات بنیانگذار انقلاب برای خدا بود و کوچک‌ترین چشم‌داشتی از انقلاب برای خود و خانواده خویش نداشت تا جایی‌که این مرد بزرگ زمین‌‌هایی که در خمین داشتند به نیازمندان بخشیدند.

وی افزود: امام(ره) حتی از ارث پدری خویش چیزی برای فرزندان باقی نگذاشت که این اقدامات اوج خلوص نیت امام راحل را مشخص می‌کند؛ چراکه ایشان با توجه به نیازی که در دنیا و نه فقط در ایران به انقلاب احساس کرد، با انقلاب اسلامی ایران مسیر تاریخ را عوض کردند.

کشف شخصیت امام(ره)

حجت‌الاسلام رضوی با بیان اینکه گردشگران اروپایی برای کشف شخصیت امام(ره) به خمین سفر می‌کنند، عنوان کرد: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل مطالبی د‌رباره زندگانی آن حضرت از دوران کودکی و دوران نوجوانی ایشان که در خمین سپری کردند به این افراد و دیگر بازدید‌کننده‌ها به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی و اردو ارائه کرد.

وی اعلام کرد: سالیانه چندهزار نفر گردشگر خارجی از این بیت تاریخی بازدید می‌کنند که اکثراً از ترکیه، لبنان، عراق، هند و پاکستان به‌صورت عمومی بازدید می‌کنند؛ لیکن بازدیدکنندگان متخصص نیز از جمله کشورهای اروپایی و متخصصان اقتصادی چین، روسیه مسئولان و سفیران و فعالان سیاسی این کشورها از این بیت بازدید می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان، بیان کرد: پیش از این نیز از ملیت‌های مختلف از جمله پاکستان و هند از این بنای تاریخی بازدید کرده‌اند که امید است مؤسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) خمین به یاری نهادهای دیگر بتواند حق مطلب را به‌درستی به این افراد تفهیم کند.

captcha