تأثیر کنگره امام سجاد(ع) در زمینه تبیین سیره اهل بیت(ع) در هرمزگان
کد خبر: 1405884
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
حجت الاسلام زائری بیان کرد:

تأثیر کنگره امام سجاد(ع) در زمینه تبیین سیره اهل بیت(ع) در هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به نتایج ملموس کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، گفت: این رخداد فرهنگی تاکنون در زمینه تبیین سیره اهل بیت(ع) و صحیفه سجادیه در هرمزگان موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازهرمزگان، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی روز گذشته، 21 اردیبهشت در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) گفت: این رخداد فرهنگی تاکنون در زمینه تبیین سیره اهل بیت(ع) و صحیفه سجادیه در هرمزگان مؤثر بوده است.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به استقبال پیروان سایر ادیان از صحیفه سجادیه، افزود: در سفری که در قالب حامیان صلح به کشور سوریه داشتم، در یک کلیسا صحیفه سجادیه را قرائت کردم که مورد استقبال بسیار خوب مسیحیان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه از زحمات برگزاری یک کنگره علمی و مذهبی مطلع هستم، انتظار این را نداشتم که این رخداد بزرگ فرهنگی مذهبی به این خوبی و به صورت مستمر برگزار شود.

حجت‌الاسلام زائری ضمن اعلام آمادگی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی جهت در اختیار گذاشتن تمام ظرفیت‌های مجموعه در راستای دستیابی به اهداف کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، پیشنهاد داد، قبل از برگزاری کنگره، برنامه‌ای در قالب یک پیش کنگره با حضور هرمزگانی‌های مقیم تهران، ائمه جمعه و جماعات و اندیشمندان و صاحب نظران شیعه و سنی با محوریت امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه در تهران برگزار شود.

یادآوری می‌شود که کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام سجاد(ع)، 25 محرم به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha