امام سجاد(ع)، مفسر حماسه حسینی و چراغ هستی‌بخش علوی است
کد خبر: 1413581
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

امام سجاد(ع)، مفسر حماسه حسینی و چراغ هستی‌بخش علوی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: امام سجاد(ع) امتداد بخش سلاله نبوی، مفسر حماسه حسینی و چراغ هستی‌بخش علوی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌محسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، در آستانه میلاد امام سجاد(ع)، ایشان را امتداد بخش سلاله نبوی، مفسر حماسه حسینی و چراغ هستی‌بخش علوی زمانه تاریک و پر از ابهام خواند و گفت: امام  زین‌العابدین(ع) ملکوت را در سخنانش معنا کرد و حماسه حسینی را تفسیر کرد.
وی افزود: امام سجاد(ع) مردی از تبار نور بود تا نیایش در آیینه وجودش تجلی یابد؛ مردی که ذره ذره هستی‌اش، الهی و ملکوتی است. ایشان صحیفه تابناک و جاویدان عشق را با زلال اشک‌هایش در کتابچه عالم نگاشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: حضرت امام زین‌العابدین(ع) نیز به عنوان یک امام و معصوم در زندگی اجتماعی خود ترسیمی کامل از فضائل بی‌پایان یک انسان کامل ارائه کرد و در واقع تجسم عینی تمام مکاتب بود.

علی‌بن‌الحسین(ع) صاحب بالاترین کمالات انسانی است
وی با اعلام اینکه این بزرگواران اعتدال کامل و جامعیت تمام را در عمل به دستورات اسلام به منصه ظهور رسانده‌اند، عنوان کرد: نه گرایش به مسائل اجتماعی آن‌ها را از توجه به عبادت و شب زنده‌داری و راز و نیاز با خداوند باز می‌دارد و نه مانند راهبان و صوفیان کلاً جامعه را ترک کرده و مطلقاً نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد بی‌توجه باقی می‌مانند، از این مهم‌تر تمام عملکرد اجتماعی آنان با رنگ الهی رنگ‌آمیزی شده است.
حجت‌الاسلام منتشلو با اشاره به اینکه علی‌بن‌الحسین(ع) فقیه‌ترین و باتقواترین و برترین مردم و صاحب بالاترین کمالات انسانی است، بیان کرد: حضرت زین العابدین(ع) با عملکرد خود در خلال مدت امامت، که خلوص و توحید در آن موج می‌زد، با زنده کردن دوباره ارزشهای متعالی مکتب، در واقع خود اوج تجسم عینی تمام مکتب شد.
وی با اشاره به جایگاه رفیع معارف اسلامی در همه امورات بشری اظهار کرد: صحیفه سجادیه مجموعه کاملی از راه‌ها و الگوهای زیستن متعالی را به انسان‌ها نشان داده است.

مفاهیم دعای 35 صحیفه سجادیه، ارکان یک زندگی صحیح را ترسیم می‌کند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با بیان قسمت‌هابی از دعای 35 صحیفه سجادیه مبنی بر اینکه امام سجاد(ع) می‌فرمایند «به حکم خداوند رضا و گواهى می‌دهم که خداى تعالى روزى بندگان را به عدل بخش کرده و به هر یک از آفریدگان بیش از حاجتش عطا فرموده»، افزود: مفاهیم پرمغز این دعا ارکان یک زندگی صحیح و اصولی را ترسیم می‌کند که می‌تواند الگویی برای سبک زندگی ما باشد.
حجت‌الاسلام منتشلو عنوان کرد: معارف و مفاهیم دعای 35 امام سجاد(ع) پارادیم زندگی را به طور کامل ارائه کرده است و می‌تواند نگاه انسان به زندگی را تغییر دهد.
وی با استناد به فرموده حضرت زین‌العابدین(ع) که «من بر آفریدگان تو رشک نبرم و حکم تو را خوار نشمارم و دل مرا به تقدیر خود خوش کن و سینه مرا تنگ مگردان تا به حکم تو راضى باشم و یقین مرا محکم‌تر کن تا اقرار کنم که قضاى تو جز به حکمت جارى نمى‏‌شود و بر آنچه به من عطا نکرده‏‌اى، تو را بیشتر سپاس گویم از آنچه به من ارزانى داشته‌اى»، بیان کرد: همین معارف بلند و عمیق باید سنگ بستر زیرین زندگی ما باشد تا بتوانیم سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج افزود: راز خوشبختی که در حال حاضر کارشناسان به آن رسیده‌اند، راضی بودن به آنچه داریم و نه بیشتر از آن است در حالی که سال‌ها پیش این راز به صراحت و با بیانی شیوا در معارف دینی ما وجود داشته است.
وی یادآور شد: امام سجاد(ع) در این دعا می‌فرمایند «مرا به قضا و قدر خود همیشه خوش و دلشاد بدار» و این به معنی احساس خوشبختی است و ریشه بدبختی ما در این است که خوشبختی ما ایجابی است.

captcha