برگزاری برنامه‌های جانبی کنگره امام سجاد(ع) در استان‌های جنوبی کشور
کد خبر: 1414021
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

برگزاری برنامه‌های جانبی کنگره امام سجاد(ع) در استان‌های جنوبی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از برگزاری برنامه‌های جنبی چهارمین دوره کنگره در استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

علی علامه‌زاده، دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، از برگزاری برنامه های جنبی چهارمین دوره کنگره  در استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کهگیلوئیه و بویراحمد خبر داد.

وی گفت: به منظور ترویج معارف اهل بیت(ع) و بهره‌گیری اقشار مختلف جامعه از آثار و برکات کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) امسال علاوه بر برگزاری برنامه‌ها در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، برنامه‌های جانبی اثرگذار در استان‌های فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کهگیلوئیه و بویراحمد نیز برگزار می‌شود؛ از این رو، به‌زودی جلسه مقدماتی جهت برنامه‌ریزی با حضور مسئولان دبیرخانه‌های کانون های مساجد پنج استان یاد شده در بندرعباس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با همکاری موسسه فرهنگی سرچشمه در شهریور سال جاری، مراسم پیش کنگره را در تهران برگزار خواهد کرد.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در ادامه از اعزام 500 نفر از فعالان فرهنگی مساجد استان هرمزگان به همایش علمی آموزشی سفیران ولایت 3 به قم اشاره کرد و افزود: امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه و رساله حقوق از موضوعات کارگاه های تخصصی این همایش چهار روزه است.

علامه‌زاده با اشاره به مدت 34 ساله دوران امامت امام سجاد(ع)، گفت: علی بن الحسین(ع) در این مدت که شرایط خاصی بر جامعه حاکم بود، میراث گرانقدری از جمله صحیفه سجادیه و رساله حقوق را از خود به یادگار گذاشتند که راهگشای انسان ها در طول تاریخ است.

وی به برنامه‌های متنوع و اثرگذار کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از جمله اعتکاف علمی با محوریت صحیفه سجادیه، طرح سجاده خورشید (صحیفه خوانی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد)، همایش سفیران ولایت(همایش ها و کارگاه های آموزشی در رابطه با رساله حقوق امام سجاد(ع) و صحیفه) و... اشاره کرد و یاد آور شد: سوق دادن جامعه به سمت این میراث گرانبها یکی از اهداف دبیرخانه کنگره است.

یادآوری می‌شود که کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، 25 محرم، به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر دستگاه های فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha