نخبگان قرآن، نهضت قرآنی در جامعه راه‎اندازی کنند
کد خبر: 1416865
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۵
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

نخبگان قرآن، نهضت قرآنی در جامعه راه‎اندازی کنند

گروه فعالیتهای قرآنی: بیات با اشاره به وجود خیل عظیمی ازنخبگان قرآنی درآذربایجان‎ شرقی، گفت: درصورتی‌که نخبگان قرآن، نهضت قرآنی همچون نهضت سوادآموزی درجامعه راه‎اندازی کنند، حرکتی ارزشمند از پیشتازان قرآن کریم در بسط و گسترش تعالیم قرآن درکشور و استان صورت می‎پذیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسین‌علی بیات، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور شب گذشته، 21 خرداد در همایش قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی گفت: قرآن کتاب آدم‎سازی است، ابهام را می‌زداید، جهل را از بین می‌برد و حقایق را روشن می‌کند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه خداوند در قرآن با ما سخن می‌گوید بلکه خود را در آینه قرآن نشان می‎دهد، قرائت، فهم، تدبر و تعمق در قرآن نورانیتی در آدمی ایجاد می‎کند که روح و جان انسان در مسیر الهی قرار گرفته و از خطا و گناه باز می‎دارد.
وی افزود: رهنمودهای قرآن بهترین برنامه زندگی و وسیله‎ای برای قرارگیری در مسیر تقرب خداست؛ در مقابل مردم نیز وظایفی در برابر قرآن دارند که تلاوت، فراگیری و استماع قرآن، تدبر در قرآن و همچنین عمل به قرآن که هدف غایی نزول قرآن است، از جمله این وظایف است.
بیات گفت: در حال حاضر بیش از 700 نفر سرآمد، پیشتاز و نخبه قرانی در آذربایجان شرقی وجود دارد که اگر نخبگان قرآن نهضت قرآنی همچون نهضت سوادآموزی درجامعه راه‎اندازی کنند، حرکتی ارزشمند از پیشتازان قرآن در بسط و گسترش تعالیم قرآن در کشور و استان صورت می‎پذیرد.
وی با اشاره به نام‎گذاری سال به نام سال اقتصاد و فرهنگ، گفت: در سال جدید عزم ملی ما در همکاری خانواده ایثارگران با بنیاد در بخش‎های مختلف میسر می‎شود و پیشنهادات و انتقادات این عزیزان می‌تواند ما را در این راه یاری رساند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: برنامه‎های زیادی در راستای تعالی فرهنگ قرآن صورت گرفته که کارگاه‏های آموزش قرآن، برگزاری جلسات قرآن، آموزش غیرحضوری قرآن و آموزش احکام و شریعت دینی ازجمله این برنامه‎هاست.
یادآور می‌شود، در همایش قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی از 420 نفر فعال و مقام‌آور قرآنی آذربایجان شرقی در مجتمع صدرای تبریز تقدیر و تجلیل به‎عمل آمد.

captcha