قرآن سرمنشأ فرهنگ است/ لزوم پیوست قرآنی در برنامه‎های فرهنگی
کد خبر: 1416867
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۲
صمدیان:

قرآن سرمنشأ فرهنگ است/ لزوم پیوست قرآنی در برنامه‎های فرهنگی

گروه فعالیتهای قرآنی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی قرآن را سرمنشأ فرهنگ خواند و بهره‎گیری از تعالیم قرآنی را مهمترین دلیل اعتلای کشور در تمام برهه‌ه‏ای تاریخی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی شب گذشته، 21 خرداد در همایش قرآنی خانواده‎های شاهد و ایثارگر استان گفت: با توجه به نام‎گذاری سال جدید به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» باید همتی شود تاپیوست قرآنی را در اکثر فعالیت‎های فرهنگی این بنیاد داشته باشیم، چراکه قران سر منشاء فرهنگ است و سعی داریم تا همواره از قرآن در برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: شهدا و جانبازان ایران اسلامی از زمان هشت سال دفاع مقدس تاکنون از تعالیم قرآن درس گرفته و همین امر باعث شده است تا در مقابل دشمنان قسم خورده خود، عملیات دندان‏شکن و کوبنده انجام دهند که بدون شک این حرکت با الهام از مفاهیم و آموزه‎های قران بوده است.
صمدیان افزود: خانواده‌های شهدا و جانبازان نیز همواره با قران مأنوس بوده و تمامی مصائب و مشکلات را به‌خاطر خدا و در راه بندگی خدا تحمل کرده‎اند و به همین خاطر خدا را شاکریم که خدمتگزار این خانواده‎ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: عمده فعالیت‌های بنیاد با این افق دید همراه بوده که به بندگی خدا نزدیک‎تر شده و در مسیر الهی قدم برداریم و هر روز برای رسیدن به جایگاهی که خداوند برای ما تعیین کرده است تلاش ییشتری انجام دهیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: در سال جدید عمده‌ترین کاری که می‎توان انجام داد این است که درفرهنگ ایثار و شهادت بازنگری کرده و با ادبیات دیگر و امروزی‌تری جامعه امروز را با فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری آشنا کنیم؛ چراکه با زبان و ادبیات امروز بیشتر می‎توان جوانان نسل جدید را به سوی این مفاهیم سوق داد.
صمدیان گفت: خانواده شهدا و ایثارگر که نماینده جامعه ایثارگری هستند و در جامعه نفوذ دارند نیز بایستی با این بنیاد همکاری کرده و آرمان‎های شهدا را به جامعه وارد کنند تا جامعه ما به جامعه‎ای با فرهنگ دینی و معنوی اصیل نزدیک‎تر شده و از فرهنگ وارداتی غرب اجتناب کنیم.
یادآور می‌شود، در همایش قرآنی خانواده‌های شاهد و ایثارگر آذربایجان شرقی از 420 نفر فعال و مقام‌آور قرآنی آذربایجان شرقی در مجتمع صدرای تبریز تقدیر و تجلیل به‎عمل آمد.

captcha