حضور گردشگران خارجی در جشن‌های نیمه شعبان «حسینیه ایران» در یزد
کد خبر: 1417401
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

حضور گردشگران خارجی در جشن‌های نیمه شعبان «حسینیه ایران» در یزد

گروه اجتماعی: حدود ۵۰ گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، نروژ، فرانسه، بلژیک، ژاپن، چین، برزیل، هلند، کره، اندونزی و غیره با حضور در شهر یزد از نزدیک شاهد شادی مردم دارالعباده یزد در سالروز ولادت امام زمان(عج) بودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از یزد، به نقل از روابط عمومی‌دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران»، حدود 50 گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، نروژ، فرانسه، بلژیک، ژاپن، چین، برزیل، هلند، کره، اندونزی و غیره با حضور در شهر یزد در اعیاد نیمه شعبان، از نزدیک شاهد شادی مردم دارالعباده یزد در سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت بودند.
سیدحسن حسینی، مسئول دبیرخانه «یزد، حسینیه ایران» در این مراسم که با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد و هتل سنتی جاده ابریشم، در این هتل برگزار شد، با اشاره به اعتقادات همه ادیان الهی به منجی، خاطرنشان کرد: همه ادیان الهی در انتظار کسی هستند که جهان را پر از عدل و داد کند و بی عدالتی‌ها و سختی‌های جهان را به خوبی‌ها تبدیل کند.
وی نمود شادی مردم را در آذین بندی شهر و توزیع شیرینی و شربت به صورت مردمی‌بیان کرد و افزود: شادی و سرور مردم در این ایام، نشان از انتظار واقعی آنها برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) است.
این استاد دانشگاه پیام مردم ایران به جهانیان را صلح و دوستی خواند و افزود: خشونت‌هایی که به نام اسلام در برخی از کشورها ترویج می‌شود، مورد تایید اسلام نیست و با هدف ضربه زدن به چهره واقعی اسلامی صورت می‌گیرد.
وی پیام اسلام و انقلاب اسلامی‌ را گسترش عدالت و دفاع از مظلومان و محبت و برادری اعلام کرد و افزود: دین اسلام در کنار عزاداری‌های فاخر، جشن‌های باشکوهی نیز دارد که نمونه آن شادی مردم در نیمه شعبان است.
این مسئول یکی از سیاست‌های دبیرخانه بین‌المللی «یزد، حسینیه ایران» را ترویج نشاط و شادابی در بین شهروندان یزدی عنوان کرد و افزود: در این خصوص تاکنون جشن‌های مختلف در مناسبت ملی و مذهبی در شهر یزد و به صورت عمومی‌ از سوی دبیرخانه پیشنهاد و اجرا شده است.
یادآوری می‌شود که در این جشن کیک تولد امام زمان از سوی نمایندگان ادیان ابراهیمی‌بریده و بین حاضران توزیع شد.

captcha