دفتر هماهنگی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در تهران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 1421612
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

دفتر هماهنگی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در تهران راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از راه‌اندازی دفتر هماهنگی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علی علامه‌زاده، دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) دوم تیر در نشست تخصصی پیرامون چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با حضور جمعی از مدیران و نخبگان هرمزگانی مقیم پایتخت، گزارشی از سه دوره برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) داد.

وی با توجه به راه‌اندازی دفتر هماهنگی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در تهران گفت: ایجاد دفتر هماهنگی در مرکز، می‌تواند در راستای گسترش فعالیت‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در سطح ملی و بین‌المللی مثمر واقع شود.

علامه‌زاده با اشاره به سوابق فعالیت‌های فرهنگی همایون امیرزاده، مشاور معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: مسئولیت این دفتر به وی واگذار می‌شود.

وی در ادامه با ارائه گزارشی جامع از سه دوره برگزاری کنگره، عنوان کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با هدف کردن جامعه به‌ویژه نسل جوان با آموزه‌های ارزشمند اهل بیت(ع) به‌ویژه امام سجاد(ع) و آثار گرانسنگی همچون صحیفه سجادیه، رساله حقوق و ادعیه منتسب به چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت از چهار سال پیش فعالیت خود را به میزبانی استان هرمزگان آغاز کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری سه دوره کنگره با حضور اندیشمندان شیعه، اهل سنت و مسیحیت داخلی و خارجی در بندرعباس، افزود: طی سه دوره برگزاری کنگره، برنامه‌های جانبی با حضور میهمانان خارجی در شهرستان‌های استان، حوزه‌های علیمه شیعه و مدارس علوم دینی اهل سنت، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و فرهنگیان برگزار شد.

وی ادامه داد: این کنگره تاکنون چهار پیام از مراجع عظام تقلید دریافت کرده و هر ساله عوامل برگزارکننده با حضور در بیوت مراجع جهت کسب رهنمود و دریافت نظرات ارزشمند این بزرگواران، گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه می‌کنند.

علامه‌زاده، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) را مایه وحدت بین اقشار مختلف به‌ویژه شیعه و اهل سنت دانست و گفت: در این کنگره که به نام اهل بیت(ع) مزین است، سعی شده اسرافی صورت نگیرد و با کمترین هزینه بیشترین بهره‌برداری حاصل شود. خدمت در راستای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) وظیفه‌ای همگانی و ضرورتی است که جامعه بیش از هر زمان به آن نیاز دارد.

یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هر ساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha