حمایت وزارت ارشاد از برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)
کد خبر: 1421622
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

حمایت وزارت ارشاد از برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)

گروه اجتماعی: مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد اظهار کرد: برنامه‌های فاخر نظیر کنگره بین‌المللی امام سجاد‌(ع) از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز دوشنبه، دوم تیردر نشست تخصصی پیرامون چهارمین کنگره امام سجاد(ع) با حضور جمعی از مدیران و نخبگان هرمزگانی مقیم پایتخت، با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگانی‌های مقیم پایتخت اعم از دانشجویان، فرهنگیان و ... گفت: برگزاری مراسم پیش‌کنگره در تهران اقدامی مؤثر و ضروری است.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های فاخر، نظیر کنگره بین‌المللی امام سجاد‌(ع) حمایت خواهد کرد، افزود: معاونت فرهنگی این آمادگی را دارد که در زمینه شناسایی و تجلیل از صاحبان آثار پیرامون شخصیت نورانی امام سجاد(ع)، صحیفه سجادیه، رساله حقوق و ... با دبیرخانه کنگره همکاری کند.

امیرزاده ادامه داد: این معاونت همچنین در زمینه ایجاد ارتباط معنا دار و مؤثر بین کنگره بین‌المللی امام سجاد‌(ع) و ناشران همسوی نشر جهان اسلام می‌‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هم از نظر اعتقادی و هم از نظر علمی دارای برکات فراوانی است، گفت: در راستای تقویت این رخداد مهم، باید از همه امکانات استان و مرکز به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

مشاور معاون فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه تشکیل ستاد خبری قوی در تهران در راستای اطلاع‌رسانی به موقع پیرامون این امر مهم را ضروری دانست و از آمادگی این معاونت جهت ترجمه و چاپ آثار مرتبط با کنگره بین‌المللی امام سجاد‌(ع) خبر داد.

وی در پایان خدمت در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را توفیقی الهی دانست و گفت: با توجه به دو اثر گرانبهای امام سجاد(ع)؛ صحیفه سجادیه و رساله حقوق، باید تلاش شود تا هر سال فراخوان مقالات با موضوعات متنوع و متناسب با نیازهای روز جامعه اعلام شود که در آن صورت، آثار علمی مفیدی دریافت می‌شود.

یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هر ساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha