ثبت مؤسسه فرهنگی سجادیه به‌منظور برگزاری مردمی کنگره امام سجاد(ع)
کد خبر: 1421626
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱

ثبت مؤسسه فرهنگی سجادیه به‌منظور برگزاری مردمی کنگره امام سجاد(ع)

گروه اجتماعی: مدیر اجرایی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) از پیگیری عوامل برگزارکننده این کنگره برای ثبت مؤسسه فرهنگی سجادیه در راستای مردمی‌کردن این رخداد مهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مدیر اجرایی کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) امروز دوشنبه، دوم تیر در نشست تخصصی پیرامون چهارمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با حضور جمعی از مدیران و نخبگان هرمزگانی مقیم پایتخت، از پیگیری عوامل برگزارکننده کنگره برای ثبت مؤسسه فرهنگی سجادیه در راستای مردمی‌کردن این رخداد مهم خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، دنبال کردن کنگره به‌صورت مستمر و در قالب یک کار اعتقادی و نه یک برنامه اداری است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته طی سه سال اخیر، افزود: اعزام جوانان عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان به همایش‌های علمی ـ آموزشی سفیران ولایت به مشهد و قم و حضور آنها در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کنگره یکی از فعالیت‌هایی است که طی سه سال گذشته انجام شده است.

حجت‌الاسلام پهلوانی ادامه داد: امسال نیز 500 نفر از فعالان مسجدی استان از 10 تا 15 شهریور با شرکت در این همایش در شهر قم با معارف امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه آشنا می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان اظهار کرد: اعتکاف علمی با محوریت صحیفه سجادیه یکی دیگر از اقدامات بود که سال گذشته در سه روز پایانی ماه مبارک رمضان در مساجد محوری استان برگزار شد.

وی رونمایی از کتاب سجاده خورشید «منتخب مقالات کنگره» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را از برنامه‌های صورت گرفته در سال جاری برشمرد و گفت: هم‌اکنون نیز کتابی با محتوای بیش از 50 سخنرانی انجام شده طی سه سال گذشته در کنگره در حال تدوین است.

پهلوانی از برگزاری برنامه‌های جانبی کنگره چهارم در استان‌های جنوبی کشور خبر داد و افزود: این همایش‌ها از 11 تا 25 در استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، جنوب کرمان، بوشهر با محوریت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و با هدایت نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و با حمایت ستاد عالی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد هرمزگان و با حمایت استانداری و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

captcha