مسابقه حفظ مناجات خمسة عشر امام سجاد(ع) در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 1421725
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
ویژه طلاب؛

مسابقه حفظ مناجات خمسة عشر امام سجاد(ع) در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان مسابقه حفظ مناجات خمسة عشر امام سجاد(ع) ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان مسابقه حفظ مناجات پانزده‌گانه خمسة عشر امام سجاد‌(ع) در دو بخش کتبی و شفاهی همراه با ترجمه ‌بین طلاب مدارس حوزوی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که ثبت‌ نام این مسابقه در دهه اول ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، افزود: طلاب در سطح‌های مختلف تحصیلات حوزوی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و در پایان از 5 رتبه برتر این مسابقه تجلیل می‌شود.

این مقام مسئول زمان برگزاری این مسابقه را اواخر ماه مبارک رمضان اعلام کرد و از حضور اساتید برجسته کشوری و استانی در این مسابقه خبر داد و گفت: هدف از اجرای این مسابقه آشنایی بیشتر طلاب با دعاهای معصومین و تأثیر، ذخیره و نفوذ آن در دل‌های شیعیان است.

وی در ادامه به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با تفسیر روشن دعاها، بیان آیات الهی، تبیین اهمیت و جایگاه بالای ماه مبارک رمضان می‌توان مردم را برای استفاده هر‌چه بیشتر از فضائل این ماه آماده‌تر کرد.

حجت‌الاسلام ارشاد اضافه کرد: از دعاهای صحیفه سجادیه، مفاتیح‌الجنان، نهج‌البلاغه و کتاب بهار مرحوم مجلسی می‌توان برای بهره‌مند شدن از این ایام استفاده کرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: ماه رمضان فرصت نورانی و طلایی برای تقرب بیشتر به خدا است بنابراین باید از لحظه‌لحظه آن برای نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه استفاده کرد.

captcha